bortra2011.04"Június 12.-én egy kellemes esőmentes reggelre ébredtünk, amiből az elmúlt napokban elég kevés adatott meg. Nem is volt baj, hiszen ezen a napon került megrendezésre a II. Pünkösdi Bor-túra és veteránkerékpár találkozó.

{reklam}

bortra2011.05A helyszín a Tokaji-hegy lábánál elterülő kis falu, Bodrogkeresztúr. A rendezvénynek a településen működő Magyar Motorok Múzeuma adott otthont,  Zahuczky László tulajdonos jóvoltából.

Reggel 9-óra után érkeztek a résztvevők, összesen 21 darab veterán kerékpárral. A túra útvonala 16 km hosszú volt. Először a település legmagasabb pontjára tekertünk fel a Bodrogkeresztúri kilátóig, ahonnan tiszta időben 40 km-re is ellátni, egészen a Magyar-Szlovák határig. Utunk második állomása a néhány kilométerrel arrébb fekvő Lebúj-kanyar volt. A kedvelt pihenőhely sok látogatót vonz. A Tokaji hegy és a közvetlen alatta kanyargó Bodrog kellemes környezetet biztosít a látogatóknak.

bortra2011Itt álltunk meg mi is egy kis frissítőre, amit a Gönczy pincészetnél fogyasztottunk el. Majd újjult erővel vágtunk neki a következő néhány kilométernek, és célba vettük utunk következő állomását, Tokajt. Itt a főtéren megpihenve ki-ki palacsintával vagy egyéb más nyalánksággal csillapította éhségét. Egy kis kitérő után elindultunk vissza a rendezvény helyszínre, ahol már az ebéd várt minket.

Ezek után következett a múzeum látogatás ahol, Zahuczky László kalauzolt minket végig a tárlaton. A nap utolsó programjaként pedig megválasztásra került a találkozó legöregebb-, legszebb és legeredetibb kerékpárja. A 21 gép közül a legöregebb egy 1937-es Wanderer, a legszebb egy 1952-es RM Csepel és a legeredetibb pedig egy 1943-as WM Csoda lett. Minden kategória győztes egy üveg, az Ádám vendégház jóvoltából felajánlott, egyedileg kézzel festett 2006-os évjáratú Édes Szamorodnival térhetett haza. Levezetés képen pedig a múzeum 2 öreg oldalkocsis motorjával rodeózhattak a résztvevők.

bortra2011.02 bortra2011.03

További fotók ide kattinzva megtekinthetők!