Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

KészKona

Az előző részben elmeséltem mit, hogy sikerült beszereznem a bringához. Most pedig megépítjük!

Miután minden együtt volt, szépen letakarítva kezdődhetett a világ legszebb munkája a bringaépítés.

 Kona Firemountain építés01

Ebből lesz a bicikli

Az alkatrészeket szépen egymás mellé raktam, majd a vázat a szerelő állványba helyeztem. Némi gyönyörködés után a kerekekre felraktam a gumikat.

 Kona Firemountain építés02

A kerekek már készen vannak

Ezután a villát és a stucnit, a kormányt, a nyeregrudat és a nyerget építettem a helyére. A következő lépés a kerekek beszerelése volt. Ekkor a gép szépen lekerült az állványról, és kotyogás mentesen beállítottam a kormánycsapágyat, a kormány megfelelő ívét, illetve a nyeregrúd körülbelüli magasságát. Mielőtt a bringa visszakerült volna az állványra feszesre húztam az összes csavart.

 Kona Firemountain építés03

Már lábon áll

A következő lépés a hajtókar, a hátsó és az első váltó felrakása volt. Az első váltó miatt a nyeregcsőre nem kerülhet kulacstartó, mivel a bilincs pont annak az alsó szemére kerül. Lelkiekben hallom az egykori Bikkmakk csapatát fújjogni, hogy mekkora probléma ez. Engem viszont egyáltalán nem érdekel, mivel évek óta hátamon viszem a vizet.

 Kona Firemountain építés04

Váltás, hajtás főelemei fent vannak

A váltók után a bringa kezelő szerveit raktam fel a kormányra, majd a féktesteket. Miután mindezzel elkészültem, szinte kész is a Kona, már csak a bowdenezés és a finom beállítás volt hátra, amely ennyi, vagy még több időbe került, mint az eddigi szerelés.

 Kona Firemountain építés05

A vezérlő pult

Miután ezekkel elkészültem egy kis viking szobrocska került a teló hídjára, mintegy befejezésként.

Végül

Igazi gyöngyszem lett a Fire Mountain. Ránézésre kecses, a meredek felső vázcső miatt izgalmas formás bringa. Aki kigyógyult a mai vastag hajlított alsóvázcsöves divathullámból, az biztos nem megy el mellette szó nélkül.

 KonaFireMountain kész

A mű

A kerékpáron, mint biztosan feltűnt nincs egyetlen SHIMANO alkatrész szem. Ez ma már egyáltalán nem szokatlan, hiszen a SRAM elég komoly részese lett az alkatrész piacnak. Ez viszont 1999-2000-ben igen csak szokatlan volt. Többen meg is kérdezték, hogy lehet ez. Ennek pedig egy egyszerű tudatos oka volt.

Abban az időben a japán alkatrészgyártó tudhatta magáénak a piac jelentős részét. Egy bringás boltban név szerint a rettenetes egri Aranyküllőben, amikor SRAM cuccokról érdeklődtem fitymálón és flegmán válaszoltak, hogy az semmi, csak SHIMANO alkatrészekből lehet bringát építeni. Arra a kérdésemre, hogy próbálták-e már nemleges volt a válasz. A boltban akkor jártam utoljára, és ennek köszönhettem az elhatározásomat, hogy olyan bringát rakok össze, amin egyetlen SHIMANO alkatrész sincs.

Elhatározásom sosem bántam meg. Százezernél több kilométert tettünk meg együtt. Voltunk többször a Garda-tónál, Salzkammergut maratonon is kipróbáltuk mit tudunk, de itthon is sok helyen megfordultunk.

 Kona Fire Mountain Anno

A Konával a Salzkammergut maratonon, 2002-ben

Újra rá ülve jó volt érezni ezt a kecses képet. Az össztelós bicóm után olyan mintha nem is lenne bringa alattam. Könnyű, jól gurul, a villa azt tudja, mint a mai modern villák, csak nem 100-130 mm-en, hanem 75-ön.

A nyári szezonban többször fogom használni hosszabb-rövidebb utakon fogja élvezni jól megérdemelt nyugdíjas életét.

KonaFireMountain kész01

 Egy dögös nyugdíjjas

Név

 kona fm1999

Kona Fire Mountain

KonaFireMountain kész

Kona Fire Mountain tunning

Váz Kona Cr-Mo Butted Kona Cr-Mo Butted
Villa RST 381 R Marzocchi Bomber Z2 BAM
Kormánycsapágy Tioga TG Ritchey
Hajtómű Cyclone CA-3458 White Indistries
Középrész Shimano LP 27 Sun Race
Pedál LXT acél Time
Lánc UD 50 Sun Race
Lánckeréksor Sun Race 8-as 11-30 Sun Race 9-es 11-32
Első váltó Shimano Alivio SRAM 9.0
Hátsó váltó Shimano STX-RC SRAM 9.0 SL
Váltókar Shimano Alivio SRAM 9.0 SL
Kormány Ritchey Force Easton Monkey Lite
Kormány fej Kona Control Kona Control
Fék Tektro 820 A SRAM 9.0
Fékkar Tektro 342 A SRAM 9.0 SL
Első agy Kona OB 1 Sachs Quartz
Hátsó agy Shimano Alivio Sachs Quartz
Felni Mavic X 138 Syncros XLR
Gumi Kona Enter/Break Schwlbe Black Jack
Ülés SDG Comp Vetta Trishock
Nyeregrúd Kona Thumb Syncros
Súly 12,5 kg 11.7 kg

A katalógus gép és az általam álmodott masina