• Túra hossza: 76 km

• Túra nehézsége: Közepes
  • Szint: +2014 m,-2013 m
  • Átlagos meredekség: 3.5 %

A túra a Visegrádi-hegység legnagyobb részét érinti, nagyrészt a közforgalom elől elzárt erdészeti aszfaltos utakon (vigyázat: favágó munka, gép- és járműmozgás, sárfelhordás, az úton fűrészpor és fatörmelék lehetséges!), kisebb részben mérsékelt forgalmú országutakon halad. Keskeny kerekű versenybringával is járható, bár az útminőség vegyes. Vízszintes szakasz csak 3 km van benne, a szintemelkedés 2000 méter!

Indulás a szentendrei Skanzen fölött a Forrás utcában (járműforduló, parkolási lehetőség), a Paprétre vezető úton zöld kerékpáros jelzés). Papréten egyenesen tovább a kék kerékpáros jelzésen (jobbra zsákutca, balra rövidítési lehetőség a Hegytető buszmegálló felé).

Visegrádon a 11-es úton balra, Lepencéig, ott megint balra. Pilisszentlászló előtt, enyhe lejtőben, jobbra fel a Kis Rigó vendéglőhöz, ahol sorompós, lejtős aszfaltút indul az Öreg Nyílás-völgyben (Kék kerékpáros túrajelzés). Delta-elágazásnál érkezünk a Dömörkaputól feljövő erdészeti útra; bal felé röviden visszajuthatunk a rajthelyre, a túra viszont jobbra felfelé vezet, Sikáros érintésével a Királykúti-nyeregre.

Nem törődve jobb kéz felől két murvás úttal (a Prédikáló székre, illetve Dömösre vezetnek) az aszfaltot jobbra követjük az Y elágazásban (Itt hagyjuk el a kék kerékpáros túrajelet is.). Levisz majdnem Pilismarótra, ahol a híd és sorompó után csatlakozik az onnan feljövő útra (jobbra rövidítési lehetőség Pilismaróton át Szentendrére).

Ott derékszögben balra, felfelé (zöld kerékpáros túrajel). Elhaladunk a Hoffmann kunyhónál és az Égett Hársnál, ezután a zöld kerékpáros jel jobbra kanyarodik Pilisszentlélek felé. Mi azonban egyenesen hajtunk tovább majd a sorompónál betorkollik az erdészeti út az esztergomi országút hajtűkanyarjába.

Egyenesen fel a Kétbükkfa-nyeregre, majd szintén egyenesen (balra Dobogókő) le, Pilisszentkereszt felé, de még azelőtt (a volt kis laktanyánál) derékszögben balra (gyors lejtőzésből kell fordulni!) a Kakashegynél az erdészeti útra.

Legmagasabb pontja a Fagyos katona, onnan le a Királykúti-nyeregbe, majd tovább lefelé, de Sikáros alatt nem balra, ahonnan jöttünk korábban, hanem egyenesen tovább Dömörkapun át, Izbégre (lőtér). Ahol beletorkollik az országútba, balra fel, és a következő útkereszteződésben jobbra le, itt már közel van a rajt- és célpont, balra a Forrás utcában.

Ajánlott látnivalók:

A túra érinti a Dunakanyart, valamint rengeteg alacsony forgalmú erdészeti úton halad. Ha szerencsénk van (és elég csendesek vagyunk) találkozhatunk az erdő négylábú lakóival is.