• Túra hossza: 336 km
  • Szint: +505 m,-543 m
  • Átlagos meredekség: 0.2 %

• Túra nehézsége: Közepes

Kiindulópontunk a debreceni Tócóvölgy vasútállomás. Innen a Kishegyesi útra tekerünk és Ondód irányába elhagyjuk a várost.

A településen áttekerve immáron földúton haladunk tovább Nagyhegyes felé. Közben érintjük a látóképi tavat, amely mellett egy rövidítési lehetőségünk van eleinte szintén földúton Hajdúböszörmény felé.

A tó után ismét egy tó következik, amelyet érdemes lesz megnézni, ez pedig a krátertó, majd megérkezünk Nagyhegyesre.

A kisvárost a Kossuth úton át hagyjuk el, és a Keleti-főcsatorna partján jobbra kanyarodva egészen a Balmazújvárost Debrecennel összekötő országútig hajtunk, amelyre Debrecen felé rá is fordulunk. Ezen bringázunk egészen Kismacs határáig, ahol is a Hajdúböszörmény felé vezető útra fogunk balra fordulni. A Látóképi-tónál rövidítők itt csatlakoznak bele a túra útvonalba.

Ezen az úton tekerünk tovább. 4 km után jobbra ismét egy rövidítési lehetőségünk van. Jobbra fordulva egy jelöletlen aszfalt úton kihagyhatjuk Hajdúböszörmény látnivalóit és a Zeleméri romtemplomhoz tekerhetünk. Viszont az aszfaltúton tovább tekerve hajdúböszörménybe jutunk a 35-ös főút kereszteződésébe.

Aki nem kíváncsi hajdúböszörmény látnivalóira az jobbra fordulva a főút melletti kerékpárúton tekerhet a Sparig, ahol is az úton átkelve a Külső Debreceni úton találja magát.

Akik szeretnék Böszörményt megnézni, azok balra fordulva a főút melletti kerékpárúton au Újvárosi útig hajtanak (A temető előtt van.), és arra jobbra fordulva bejutnak a város központba.

A város a Baltazár Dezső úton hagyjuk el. Ez a Spár előtt csatlakozik a Külső Debreceni útba, amely kivezet a városból. Innen a vasút melletti földúton jutunk el a Zeleméri templomromhoz. Tovább követve a vasutat Józsára érünk.

A Csonkatorony úton haladunk, majd jobbra a Bocskai útra fordulunk, ami kivisz minket a 35-ös főútig. Itt balra fordulva kerékpáros úton haladva Debrecenbe bringázunk.

Debrecenben a főutat követjük a Füredi útig (33-as út), amelyre jobbra rá is fordulunk. Emellet a Csigekerti útig haladunk, amelyre balra rá is fordulunk. Ez az út egxy nagy körforgalomba torkollik. Innen a Bartók Béla úton haladunk tovább, egészen a vasúti kereszteződésig. Azon nem hajtunk át, hanem elfordulva balra a sinek melletti úton eljutunk a kiindulási pontunkig, a Tócóvölgy vasútállomásig

A túra látnivalóiról részletesebb leírás ITT! található!

Ajánlott kiadványok

turistaterkepek
Turistatérképek
turakalauzok
Túrakalauzok

A túrát a Magyar Kerékpárosklub küldte be.