Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

japanDrákói szigorral készülnek lecsapni a visszaeső szabálysértő kerékpárosokra a tokiói hatóságok.

A japán főváros ügyészi hivatalának bejelentése szerint hétfőtől eljárást fognak indítani a közlekedési szabályokat figyelmen kívül hagyók ellen, s akár három hónapos börtönnel is büntethetik azokat a biciklistákat, akik átmennek a piroson vagy nem állnak meg a stoptábláknál.

A három hónapos szabadságvesztést 50 ezer jenes (mintegy 126 ezer forint) pénzbírsággal lehet kiváltani. Hasonló mértékű büntetésre számíthatnak a rossz látási viszonyok között kivilágítatlan kerékpárral közlekedők, míg a más biciklistákkal párhuzamosan haladókat 20 ezer jenre bírságolhatják meg - írta a Japan Today hírportál.

A hatóságok szigora mögött az áll, hogy Tokióban az elmúlt tíz év folyamán 13 százalékkal nőtt a kerékpárosokat érintő közlekedési balesetek száma. Ugyanakkor a biciklisek és autósok közötti ütközések száma csökkenő tendenciát mutatott a közelmúltban.

A japán fővárosban eddig csak elvétve bírságolták a kerékpárosokat a kisebb szabálysértésekért, csupán kerékpárjaik regisztrációjára kötelezték őket, de ez az intézkedés elsősorban a lopások megelőzését, nem pedig az utak biztonságának szavatolását szolgálta.

Habár 2011-ben összesen kétmillió alkalommal figyelmeztettek kerékpárosokat a tokiói rendőrök, ebből csak 4000 alkalommal, azaz az esetek 0,2 százalékában indult eljárás a vétkesek ellen.

Ugyanakkor az új szabálysértési tételek bevezetése egyesek szerint önmagában még nem lesz elég a kerékpáros közlekedés biztonságának javítására. Sokan ugyanis úgy vélik, hogy a probléma Tokió csapnivaló kerékpáros infrastruktúrájára vezethető vissza: annak ellenére, hogy becslések szerint minden nap milliók utaznak biciklin munkába a városban, kerékpárutak csak elvétve vannak, így a kerekesek jobbára a járdán vagy az autók között kénytelenek haladni, ami növeli a balesetek veszélyét.

Forrás:MTI