Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

googleAutoAz önjáró autónál egy fixis kicsapta a biztosítékot.

Különös problémára hívta fel egy amerikai kerékpáros fórumban egy bicajos a figyelmet, melynek aztán a The Washington Post járt utána.

Előzményként meg kell említeni, hogy a kerekes úgynevezett örökhajtós, elterjedt kifejezéssel fixi bicajt használt. Ezek a kerékpárok különféle trükkökre is alkalmasak, sokszor láthatjuk piros lámpáknál (Már ha figyelembe veszik a lámpa tiltó jelzését.), hogy a bicajos a pedálokra felállva, egyensúlyozva, néha röviden előre-hátra gurulva tartja álló helyzetben a szeretett kétkerekűjét.

A Google autó érzékeny szenzorai azonnal észlelik a tervezett útvonala felé tartó járművet és mindent elkövet a baleset elkerülése végett, akár az elsőbbségéről is lemond.

A bicajos és az autó egy olyan kereszteződésben találkoztak, ahol mindenkinek stoptábla volt elhelyezve. Nálunk ilyen kereszteződés nincs. Kicsit hasonlít a jobbkezes kereszteződésekre.

Mind az autó, mind a kerékpáros megálltak. A kerékpáros nyeregből kiállva, apró előre-hátra mozdulatokkal várt a sorára. Az autó elindult, a srác megmozdult, az autó befékezett, aztán ezt ismételgették pár percig. Igen nehezen teljesítve a kereszteződésen való áthajtást. A fórumbejegyzés szerint az autóban ülő két mérnök igen jól szórakozott, és közben szorgosan használták laptopjukat.

A Google szóvivője egyébként örömmel fogadta a visszajelzést, és elmondta, hogy ez az értelme a teszteléseknek, hogy az ilyen problémákat feltárják, mivel ezek segítik a további fejlesztéseket.