Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

kerkprt pts

MTI híreket olvasva csak bosszankodom...

Az MTI (Magyar Távirati Iroda) oldalán olvasható az alábbi híradás. (A projektekre szán összeget direkt kivettem, mert csak a vérnyomását emeli az embernek.)

„A projektek célja olyan kerékpárforgalmi létesítmények megvalósítása, amelyek csatlakoznak a turisztikai attrakciókhoz, összekötik a térségi jelentőségű turisztikai vonzerőket, hozzájárulnak a kulturális, épített, természeti örökség turisztikai hasznosításához és fejlesztéséhez, ezáltal a helyi gazdaság élénkítéséhez, és a foglalkoztatás növeléséhez, mindezzel erősítve a térségben a kerékpáros turizmust."

Szeretem az ilyen hangzatos célokat. Ilyen az amikor egy pályázat író elereszti a fantáziáját és minden szépet és jót elmond arról, hogy ez milyen űber-hiper-szuper-tuti dolog lesz. Nos miután ezt megtudtuk olvassuk tovább:

„Kisrécse és Zalasárszeg között (...) 1700 méternyi új, kétirányú bicikliutat építenek. A 2,4 méter széles út mellett elvégzik a szükséges árok- és padkarendezést is, a projekt keretében kerékpáros szervizszolgáltatásokat is elérhetővé tesznek."

„Sármelléken burkolatjelek felfestésével és táblázással, meglévő gyalogjárda szélesítésével, illetve útpadka és út szélesítésével és építésével alakítanak ki új bicikliutakat a szükséges forgalomtechnikai eszközök beépítésével és árokrendezéssel.

Zalaszentgróton a belvárostól a termálfürdőig valósítanak meg új kerékpárutat, részben meglévő kisforgalmú utakon forgalomtechnikai kijelöléssel, részben pedig új gyalog- és kerékpárút építésével, kerékpáros pihenőhelyek létesítésével együtt."

Olvasva a sorok között nagyon jól látszik, hogy turisztikai pályázatra ráhúzva Kisrécse és Zalasárszeg amúgy gyér forgalmú (bringáztam arra) útja mellett megcsinálják az árkot és építenek egy tök felesleges bringautat (egy pumpával, mint kerékpáros szervízszolgáltatás) amely sehonnan vezet sehova. Sármelléken már más a helyzet ott szélesebb járdát építenek és a vízelvezető árkokat teszik rendbe. Zalaszentgróton meg rossz a járda a strandig. Hát köszönjük! Biztosan megvalósulnak a cikk elején leírt, fennkölt célok. Nem baj! Statisztikában jók leszünk...