Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

Bubi meg en

Megkezdte működését pénteken az új pozsonyi kerékpárkölcsönző-rendszer, amely a Mol Bubi mintájára jött létre a Mol szlovák leányvállalata, a Slovnaft és a helyi önkormányzat együttműködéseként.

A helyi közbringarendszer közös kiépítéséről még tavaly tavasszal írt alá szándéknyilatkozatot a Slovnaft és Pozsony. A Slovnaft BAjk nevet viselő projektet - amely a legnagyobb okoskerékpár-rendszer Szlovákiában - Ivo Nesrovnal, Pozsony főpolgármestere és Gabriel Szabó, a Slovnaft vezérigazgatója adta át pénteken.

"Pozsony ezzel olyan európai nagyvárosokhoz csatlakozik, mint Párizs, London és Bécs, amelyeknek már van közösségi kerékpárrendszerük. Az alternatív közlekedés és a megosztott gazdaság a modern idők trendjei, Pozsonynak már van egy közösségi gépkocsi megosztó rendszere, ezzel a lépéssel kiszélesítjük a megosztott szolgáltatások és az alternatív közlekedés lehetőségeit" - jelentette ki az átadón Ivo Nesrovnal, Pozsony főpolgármestere.

"A Slovnaft BAjk elindítása óriási előrelépést jelent, azzal kifejezésre juttatjuk, hogy komolyan gondoljuk a stratégiánkat, hogy az üzemanyagok mellett más üzleti szegmensekre is összpontosítani akarunk" - hangsúlyozta Gabriel Szabó, a Slovnaft vezérigazgatója.

A pozsonyi kerékpárkölcsönző-rendszer beindítását követően 550 okos kerékpár várja az érdeklődőket 73 gyűjtőállomáson a város négy legnépesebb kerületében, Pozsony - Óvárosban, Ligetfalun, Pozsony - Újvárosban és Ruzinov városrészben. Az üzemeltetők szerint a következő időszakban az igénybevehető kerékpárok és a gyűjtőállomások száma is nőni fog, a beindítást követő első év végére a kerékpárok száma 750-re az állomásoké pedig 90-re bővül.

A kerékpárkölcsönző- rendszer dokkoló állomásai 300 és 500 méter közötti távolságban vannak egymástól, azokat úgy választották ki, hogy a lehető legjobban megkönnyítsék a felhasználók hozzáférését a kerékpárutakhoz és a tömegközlekedési rendszerhez. A kerékpárok alumíniumvázasak, abroncsaik a hagyományoshoz képest defekttűrőbbek és a beépített számítógép mellett mindegyik kerékpárt GPS alapú nyomkövető rendszerrel is felszereltek. A pozsonyi közösségi kerékpárrendszer kiépítésébe a Slovnaft másfél millió eurót, Pozsony önkormányzata pedig 500 ezret fektetett.