Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A Visegrádi-hegység körbetekerése
  Majd 90 km és 1400 m szint.
 A hónap megyéje: Fejér vármegye
  Fejér megyei kerékpártúra ajánló.
Hogyan kerüljük meg a Balatont kezdőként?
Tanácsok kezdő túrakerékpárosoknak.
Feldobó Felvidék
  Bringatúra Balassagyarmattól a palócföldön határon innen és azon túl.
10 + 1 tipp a Balaton körbetekeréséhez
   Hogy az élményről és ne a túlélésről szóljon
prev
next

hid

A régi híd felújítása az elvégzett műszaki vizsgálatok szerint drágább lenne.

A héten elkezdődnek az M7-es felett átívelő velencei gyalogos-kerékpáros híd átépítéséhez kapcsolódó előkészítő munkálatok - közölte a MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kedden az MTI-vel.

Azt írták, hogy a jelenlegi, 3 méter széles, 9 százalékos emelkedővel épült hídtól a Balaton irányába eltolva, nagyjából 20 méterre épül fel az új hídszerkezet: az eddiginél szélesebb, 4,5 méteres, és enyhébb, 5 százalékos "hosszesésű" lesz.

Tájékoztatásuk szerint a régi híd felújítása az elvégzett műszaki vizsgálatok szerint drágább lenne, mint egy új megépítése. A szerkezet műszaki állapotán túl az is az elbontása mellett szólt, hogy az M7-es autópálya 2027-ben induló bővítése során a kiszélesített pálya már nem férne el alatta.

 uj gyalogos kerekparos hid epul velence mellett az m7 es autopalya fole

A most épülő új műtárgy az M7 fejlesztési igényeihez igazodva épül meg, várhatóan az év végére készül el - tették hozzá.

Fontosnak nevezték, hogy a meglévő korlátozások (súlykorlátozás) mellett a meglévő híd továbbra is biztonságos, azon a gyalogos és kerékpáros forgalom folyamatosan biztosított lesz. Azt várhatóan csak az új híd forgalomba helyezését követően bontják majd el.

Forrás: MTI