Az eszköz nettó tömege, illetve tervezési sebessége dönti el, hogy szükséges-e a biztosítás.
Egy új jogszabály szerint kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb) biztosítást kell kötni egyes mikromobilitási eszközökre. A szabályozás 2024 július 16-tól rendeli el a kgfb meglétét és olyan elektromos eszközökre írja elő, amelyek amelyek saját tömege meghaladja a 25 kilogrammot és a tervezési sebessége eléri a 14 kilométer/órát, illetve abban az esetben is, ha az eszköz saját tömege nem éri el a 25 kilogrammot, de a tervezési sebessége meghaladja a 25 kilométer/órát.
A jogalkotók elsősorban a villany rollerekre, a Segway-ekre, az elektromos egykerekű járművekre és egyes villany gördeszkákra kötelezik a felhasználót a biztosítás megkötésére.
Az üzemben tartó felelőssége lesz ellenőrizni járművének paramétereit, hogy megállapíthassa, szükséges-e KGFB-t kötni.
Fontos: A kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról szóló 2009. évi LXII. törvény alapján, ha egy járművet nem vettek hatósági nyilvántartásba -azaz nincs rendszáma-, a használója minősül üzemben tartónak. Tehát, ha a haver kölcsönadja a járművét neked, te számítsz az üzemben tartójának és gond esetén téged bírságolhat meg a rendőr.
A kizárólag emberi erővel működtetett kerékpárokra, rollerekre, gördeszkákra, valamint a PEDELEC-ekre, és a mozgáskorlátozottak által vezetett e-mopedre nem vonatkozik a szabályozás.
Támogasd a működésünket
Ha tetszett a cikk, kérlek támogasd a munkánkat önkéntes adománnyal a Revolutos számlánkra bankkártyás fizetéssel. Ezáltal még több hasonló cikket fogunk tudni készíteni a szórakoztatásodra.
Hogyan működik az adományozás?
Köszönjük!