Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Teszt: Lazer Roller + Net bukósisak
  Figyi ez ár/értékben nagyon jó!
Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
prev
next

Szerviz01Az készítettünk egy listát, amelyen végig haladva kiderül hogy mikor, mit kell a kerékpáron leellenőrizni a használata során.

1 Elindulás előtti ellenőrizni valók!

  • Megfelelő-e a guminyomás?
  • Fognak-e a fékek?
  • Működik-e a világítás?

2 Heti ellenőrzés

Előzők+

Fékek:

  • Megtört-e valahol a fékkábel?
  • A fékkart könnyen lehet-e húzni?
  • A nyomáspont még az alaphelyzet és a kormány közötti optimális félúton van?

Gumik,kerekek:

  • Guminyomás megfelelő?
  • Gyors kioldók/kerékanyák szorosan meg vannak húzva?

Hajtás:

  • Kenni kell-e a láncot?
  • Kell-e a láncon feszíteni? (Agyváltós/váltó nélküli bringákon)

Váltó:

  • Tisztán vált-e a rendszer minden fokozatot?
  • Megtört-e valahol a váltókábel?


Kormány

  • Kormány akadálymentesen forog-e?
  • Kotyog-e a kormánycsapágy?

Teleszkóp

  • Tiszta-e a teleszkóp becsúszószára?
  • Könnyen mozog-e?

Világítás:

  • Ép-e minden prizma?

Forgáspontok:

  • Tiszták/pormentesek a forgáspontok?
  • Kotyognak-e a forgáspontok? (Ha szükséges állítsunk rajtuk)
  • Kenjük át a forgáspontokat.

3 Havi ellenőrzés

Előzők+

Fékek:

  • Kopottak-e a fékpofák?
  • Optimális-e a fékpofák beállítása a felnihez/féktárcsához?
  • Egyenletesen fognak-e a fékek?
  • Tiszták-e a fékező felületek?

Gumik,kerekek:

  • Repedezettek/kopottak-e a gumik?
  • Oldalütés/radiális ütés nélkül futnak-e a kerekek?
  • Könnyen, zajmentesen futnak-e a csapágyak?
  • Meglazultak-e a csapágyak?

Hajtás:

  • Kopottak, piszkosak-e a lánckerekek?

  • Kotyog-e a hajtókar a középcsapágy tengelyén?
  • Zajmentesen/kotyogás nélkül fut-e a középcsapágy?


Racsni fogai kopottak-e?

Váltó:

  • Könnyen mozognak-e a váltóbovdenek?
  • Tiszta-e és könnyen mozog-e a váltó minden mozgó alkatrésze?

4 Féléves/éves karbantartás

Előzők+

Fékek:

  • Fékeket szereljük le, forgáspontokat tisztítsuk meg, kenjük be
  • Fékeket állítsuk be (szükség esetén cseréljük a fékpofákat)
  • Ha a fékkábelek nehezen járnak cseréljük a bovdenezést

kerekek:

  • Kerékcsapágyakat szereljük szét, zsírozzuk újra
  • Ellenőrizzük az ipari csapágyas agyak csapágyainak kotyogását. Szükség esetén cseréljük ki a csapágyakat

Hajtás:

  • Szereljük ki, tisztítsuk meg, zsírozzuk át, állítsuk be a közép csapágyakat (hagyományos szétszerelhető csapágyas-kónuszos rendszereknél)
  • Ellenőrizzük a monoblok kottyanás mentes, sima működését. Ha szükséges, cseréljük
  • Ellenőrizzük a hajtókarok sérülés mentesek-e a lánctányérok kopottak-e
  • Szereljük szét, zsírozzuk át a pedál csapágyakat

Váltó:

  • Ellenőrizzük a váltógörgők kopottságát, szükség esetén cseréljük azokat
  • Váltókábelek nehezen járnak cseréljük a bovdenezést

Kormány:

  • Kormánycsapágyakat szereljük szét zsírozzuk át

Nyereg

  • Szereljük le a nyerget, tisztítsuk meg a nyeregtartót
  • A nyereg csövet vegyük ki tisztítás után zsírozzuk be

Hasonló cikkeket találsz a Bringadoki oldalán.