Trek 9900 Pro Issue építése.
Ez a sztori az 1995 júniusi MBAH poszterével, Dave akkori Trek 9900 Pro Issue bringájával kezdődött.
Fotó: MBAH 1995 június
14 éves voltam akkor, amikor beleszerettem ebbe a gépbe. A posztere évekig ott lógott a szekrényem oldalán, és tucatszor elolvastam a róla szóló cikket. Dave hogyan építette át, mit cserélt ki rajta. Egy gyerekkori álom volt ez, ami akkor számomra teljesen elérhetetlen volt. (Gondolom, sokan voltuk vele így.)
Azóta eltelt 30 év, és végre 44 évesen teljesült a gyerekkori álmom...
Az elmúlt 5 évben többször próbáltam hozzá jutni egy ilyen vázhoz. Találtam is egyet Innsbruck környékén, de pont akkor volt az a fránya korona vírus, és nem lehetett csak úgy több száz kilométert autózni, így lecsúsztam róla. Pár évvel később megint találtam egyet, de sajnos arról is lemaradtam. Végül tavaly, szintén Innsbruckban sikerült időben érte mennem és váz az enyém lett!
Az elmúlt 1 évben próbáltam hozzá összeszedni mindent, hogy legalább nagy vonalakban olyan legyen, mint azon a bizonyos poszteren. Aki épített mér retró bringát, az tudja, hogy ez nem lehetett könnyű menet. Szerencsére elég sok alkatrészt sikerült beszerezni. A poszteren lévőhöz képest vannak eltérések, mivel egy kicsit a magam ízlésére is formáltam.
Jó pár évvel ezelőtt jött azaz ötletem, hogy csináljak, vagy csináltassak egy Batman logót formázó canti fék összehúzót. Dave-nek ugyebár Ringlé Mojo volt elől, de én ezt a Batman-est szerettem volna már évek óta, így került ilyen erre a bringára. Először megcsináltam alumíniumból, aztán jött az ötlet, ha már úgy is karbonnal dolgozok, miért ne megcsinálhatnám meg abból is.
Elismerem, nem egy életbiztosítás, de finoman használva működik. Boltba járáshoz megteszi, ha pedig eltörik, akkor felmegy rá az alu.
Batman logó, után adta magát, hogy Bart Simson és Snoopy helyett egy Batman és egy Joker figura üljön a kormányon. Joker miatt aztán jöttek a színek, lila és zöld is kellett hogy legyen a bringán.
A Manitou villa hídját én magam eloxáltam. Egy Manitou 2 hidat használtam fel erre, mert annak szebb a megmunkált felülete. Az eloxálás nem lett tökéletes, kicsit foltos, de első próbálkozás volt, nekem jó lesz.
Sajnos a tervem, hogy a kész bringa súlya beférjen 10 kg alá nem sikerült, 10,4 kg most a vége. Talán 2 könnyű 330 gramm körüli gumival meg könnyű belsővel le tudnám vinni 10 kg alá. Mivel nem hagy nyugodni, valószínűleg ez lesz a következő projekt a Trek 9900 Pro Issue-n.
Kép és szöveg: Hartung Zoltán olvasónk műve