tanuhegyek kerekpartura

• Type of tour : Síkvidék
  • Levels : +363 m,-362 m
  • Average slope: 1.3 %

A tanúhegy földrajzi fogalom, ez egy felszínforma: egy adott terület felszínének, eredeti magasságát és rétegződését megőrző, elkülönülő kiemelkedés. Ezek azok a meredeken a magasba szökő kis hegyek, amelyek oly jellegzetesek Szigliget környékén. Utunk során ezek között kerekezhetünk.

A túrát a tapolcai vasútállomásról indítjuk és az óramutató járásával ellentétesen haladunk végig a körtúrán. Tapolcát Szigliget felé hagyjuk el. Áttekerünk Hegymagason, amelyik az első tanú hegyünk a Szent György-hegy lábánál terül el.

Szigligeten három tanúhegy is van, a Várhegy - rajta a várral -, a Belső-hegy és az Antal-hegy. A félszigetet megkerülve Badacsonytördemicre érünk, és a Római út panorámájában gyönyörködve a következő tanúhegy a Badacsony lábánál tekerünk Badacsonytomajra. Nemesgulács felé vesszük az irányt és a Gulács-hegy lábainál hajtunk el.

Nemesgulácsról Káptalantótira bicajozunk. A Petőfi Sándor úton hagyjuk el a települést és keresztezzük a Köveskál – Gyulakszi közötti közutat. Innen egy rövid szakaszon földút vezet tovább Diszelig. Itt érintjük utolsó tanúhegyünket a Csobáncot.

Diszeltől közúton tekerünk vissza a tapolcai kiindulópontunkra.

Ajánlott látnivalók:

A túra fő természeti látnivalója a hét tanúhegy. Megnézhetjük a szigligeti várat, gyönyörködhetünk a Római út panorámájában, Tapolcán megtekinthetjük a méltán híres tavas barlangot. Kell ennél több?