becsi erdo kerekpartura 03 07

• Tulln an der Dounau - Gumpoldskirchen
  • 79 km
  • 506 m szintemelkedés

Ez a nap kicsit más volt. Feleségemmel kettesben eltekertünk Klosterneuburgig a csodás Duna menti panorámában gyönyörködve.

becsi erdo kerekpartura 03 01

A Duna mentén Klosterneubirgig

A kisvárosban az apátság épületénél találkoztunk Attilával, aki a mai napon vezetett minket. Első körben az apátságot néztük meg. Itt az egyik legnagyobb érdeklődést a kincstárában őrzött osztrák főhercegi süveget (koronát) jelenti. A főhercegi süveget (Erzherzogshut) a Habsburg uralkodóház tagjai a mai Alsó- és Felső-Ausztria, valamint Bécs tartományok területét magában foglaló egykori Osztrák Főhercegség fejeként „viselték”.

becsi erdo kerekpartura 03 02

Az apátság

Megnéztük a szintén itt üzemelő pincészetet is, amely az ország legrégebbi borászata. Tárlat vezetőnk -Olga Kurucova épp a hatalmas 5600 l-es hordó előtt állt és mesélte, hogy régen a környékbeli jobbágyok ebbe a hordóba hozták és töltötték bele a borban beszolgáltatandó adót, amikor egyik társunk megszólalt:

- Akkor az egy büdös nagy cuvée volt! (Cuvée több fajta bor összeállításával készült bor.)
- Igen, büdös cuvée- válaszolt Olga, akiről kiderült, hogy érti a magyar szót, mivel korábban Magyarországon dolgozott. Mi hasunkat fogva nevettünk, még Attila elmagyarázta Olgának, hogy itt most a büdös szó nagyon-nagyot jelent a magyar szlengben.

becsi erdo kerekpartura 03 03

Apátsági borászat

Klosterneuburg apátság
Címe: 3400 Klosterneuburg, Stiftsplatz 1,
Web: https://www.stift-klosterneuburg.at/

Az apátsági látogatás után beültünk egy szendvics ebédre a Dunaparton az első szimpatikus helyre, hogy elég energiánk legyen a fővárosi kerekezéshez.

becsi erdo kerekpartura 03 04

Bécs előtt a városban és utána

Bécs. Ha tavaly ősszel nem töltöttünk volna itt el egy hétvégét, akkor a mai túránk itt ért volna véget. Mivel az élmény friss volt, így most a városnézéstől eltekintettünk csak át akartunk hajtani a városon, mivel más látnivaló volt mára betervezve.

becsi erdo kerekpartura 03 05

Bécset érdemes megnézni (korábbi látogatásunk)

Amennyire tartottam a forgalmas nagy várostól, annyira volt egyszerű ez a művelet. Az útvonal példásan ki van táblázva, a kerékpárút véleményem szerint biztonságos nyomvonalon haladt. A vasúti főpálya udvarnál álltunk meg egy pár fotó erejéig, mivel Attila felhívta a figyelmünket az itt üzemelő kerékpár boltra, amely mint bringa tároló, bolt szerviz és kerékpár kölcsönző üzemel. Ha nincs kedved bringával utazni a körtúrára jó opció ez a hely, mivel itt a vonatról leszállva tudsz (elektromos)kerékpárt kölcsönözni.

Bécset elhagyva (EV9 kerékpár út) murvás úton haladtunk tovább Laxenburgig, ahol az ottani kastély komplexumot tekintettük meg.

becsi erdo kerekpartura 03 06

Laxemburg

A 280 ha-os Laxenburg, a császári család kedvelt nyári rezidenciája, 1333 óta a Habsburgok tulajdona. A kastély és a birtok fénykora Mária Terézia uralkodása idején kezdődik, megépítteti a Kék-udvart (Blauer Hof). Mária Terézia barokk kertjeit fokozatosan angol tájképi parkká alakították át. I. Ferenc császár alakíttatta ki a tavat és ő építtette a Franzensburg romantikus, a hősi lovagkort idéző várát a tóparton.
A kastély komplexum társasági élet központja. Színházi előadások, versenyek és szórakozás színtere, a bécsi nemesség színe-java itt múlatja az időt.
Ebben a milliőben töltötte Erzsébet királynő "Sissi" mézesheteit. Rudolf trónörökös is itt született 1858. augusztus 21-én.

Laxenburg kastély
Címe: 2361 Laxenburg, Schloßpl. 1,
Web:www.schloss-laxenburg.at (Tud magyarul!)
Nyitva: március 30. és november 10. között napkeltétől napnyugtáig.

Laxemburgtól a Bécsújhelyi csatornát követtük, amely Bécsújhely és Bécs között húzódik. Ahol egykoron szenet, téglát és fát szállítottak Bécsújhelyről a fővárosba, ott manapság bringások élvezhetik a táj különlegességét.

A mai napra még a vacsora maradt, amelyet Gumpoldskirchenben költöttünk el, egy hagyományos osztrák Heurigerben, azaz helyi borozóba.

becsi erdo kerekpartura 03 08

A vacsora

A szállásra kicsit késve érkeztünk. A vacsorához elfogyasztott bor megfelelő önbizalmat adott ahhoz, hogy akár japánul, akár örményül intézzem a szobafoglalásunkat. A recepciós viszont előzékenyen jelezte, hogy ha egyszerűbb, akkor mondhatjuk magyarul is… (Köszönjük Kristóf!)

becsi erdo kerekpartura 03 11

Gasthof Keller

A negyedik nap nap

• Gumpoldskirchen - Leobersdorf
  • 19 km
  • 107 m szintemelkedés

Igen, az utolsó napot rövidre méreteztük. Nem akartunk egy túlságosan erős nap után autóba ülni és haza vezetni. Legyen inkább egy laza negyedik napunk és autózzunk kényelmesen nem túl fáradtan haza. (Ráadásul másnap várt rám még egy bringatúra a Hortobágyon.) Szóval így született meg ez a csonka nap.

Az EV9-et elhagyva meglátogattuk Baden városát, amely meseszép belvárosával kapásból elkápráztatott bennünket. Azonban nem csak a belváros építészeti emlékeit jöttünk megcsodálni. Badenben ugyanis állandó a LaGacilly ingyenes szadatéri képkiállítás - Himnusz a Földhöz” mottóval 2019. június 1. és szeptember 30. közöt egyedülálló látnivalót kínál a betérőknek.

becsi erdo kerekpartura 03 12

Úton

becsi erdo kerekpartura 03 13

Baden

Baden bei Wien – LaGacilly szabadtéri képkiállítás
Cím: A - 2500 Baden bei Wien, Brusattiplatz 3
(Térkép van a turinform irodában)
Web:http://festival-lagacilly-baden.photo/

Visszatérve a Bécsújhelyi csatorna partjára hamarosan egy kastély kupolája csábított minket kitérőre, illetve megállóra. Kottingbrunn kastélya nem túl nagy, de romantikus szépsége magával ragadott minket.

becsi erdo kerekpartura 03 15

A kottingbrunni kastély

Kottingbrunn vízi kastély
2542 Kottingbrunn, Schloß 4
Web: http://www.wasserschloss.at/

Innen már csak néhány pedál fordulatot kellett tennünk és eljutottunk Leobersdorfba, ahol az autónk várta a haza felé vezető utat.

Összefoglalva

A Bécsi erdő kerékpártúránk során majd 250 km tekertünk. Láttuk az alpesi tájat, a hegyi folyók által kialakított völgyeket. Több kisebb-nagyobb várost meglátogattunk és megismerkedtünk a hagyományos osztrák gasztronómiával. Úgy érezzük ez az útvonal rengeteget megmutat Ausztriából, ráadásul nagyon közel van hozzánk. Mindenkinek csak ajánlani tudjuk.

A technika

Az útvonalat Apache Matto E3 Lady pedelec -, valamint egy Cube Nature PRO kerékpárral jártuk be. Cuccainkat Crosso oldaltáskába, valamint PRO Adventure gravel táska szettbe pakoltuk. Schwalbe Smar Sam gumikon közlekedtünk 5 bar nyomásra fújva. Telefonjaink Zefal Z Console Dry taróban parkoltak.

becsi erdo kerekpartura 1 01

Az út során

• Üzemanyagra kb. 17 000 Ft-ot költöttünk.
  • A szállások kb.200,
  • az étkezéseink kb.180,
  • a belépőjegyeink kb.30-40..euróba kerültek.

Osztrák autópálya matricát nem vettünk.