kvarner obol szigetei kerekpartura 04

Kerékpártúra az off-szezonban.

Október 24.-én a délutáni órákban érkeztünk meg Lovranba. Ezen a napon Diával indultunk a Ljubljana Maratonon, így a kellemes esti fáradtság megvolt. A srácok fürödtek egy jót a hullámzó tengerben, majd esti sétára indultunk Opatijába. A kocsit az újonnan épült Plodine áruház parkolójában tudtuk elhelyezni s szemben a kis kápolna mögött aludtunk. Forgalmas ez a parti út még így ősszel is, nem volt nyugodt éjszakánk.

kvarner obol szigetei kerekpartura 05

Másnap reggel már hadrendbe állítottuk a bringáinkat és bőséges reggeli után nekivágtunk a túrának. Szép napos idő volt, de a hőmérséklet csak lassan emelkedett. 25 km és 250 m szint leküzdése után érkeztünk meg Brestova kompkikötőjébe. Egy órát vártunk a kompra, de nem volt kedvünk fürödni a kellemetlen, szeles időben. Cres szigetén aztán végtelen nyugalom fogadott minket. A kompon velünk utazó autók gyorsan tovaszáguldottak, így csak miénk volt az út. Hosszan kaptattunk fel a sziget "hátára", ahonnan csodás panoráma nyílt mindkét irányba. A délutáni órákban érkeztünk meg Cres városába. Táborhelyül a város feletti olajfaligetet választottuk. Még tábortűz is volt Csabi jóvoltából. Szerencsére senkinek sem tűnt fel, így békés volt az éjszaka.

kvarner obol szigetei kerekpartura 03

Kedden szomorú, felhős időre ébredtünk. Cres után rohamtempóban indultunk neki a dombnak, így sikerült megcsípni a tízórás kompot. Krk szigete valamivel szelídebb domborzatú, el is nevezte Csabi "sima szigetnek". Persze annyira azért nem sima, erre gyorsan rá kellett ébredni a fiúknak. Krk városában időztünk egy keveset, majd nekivágtunk a nap legkeményebb dombjának. Csabi kicsit megkészült a 10%-os, 3 km-es emelkedőn, de Baskáig innen már csak gurulni kellett. A városban egy csodálatos strand mellett találtunk táborhelyet a fenyvesben. Ismét volt tábortűz és természetesen az esti strandolás sem maradhatott ki.

kvarner obol szigetei kerekpartura 02

Harmadik nap csak 36 km-t kellett magunk mögött hagyni, így nem siettünk, meglátogattunk a Vrzenica-kanyont egy öt kilométeres kalandos túrával. Mire visszaértünk a bringákhoz már magasan sütött a Nap, s nagyon jó idő kerekedett. Nem is siettünk, még strandoltunk egy órát, s cak a délutáni órákban vágtunk neki a távnak. A hágó ebből az irányból már könnyebben mászható volt, Petinek mégis sikerült elszakítani a láncát az utolsó kilométeren. Láncbontónk nem volt kombinált fogóval próbáltuk orvosolni a problémát, de nem volt tartós a hatás, Vrbnik után újra szétnyílt a lánc. Egy órás küszködés után sikerült egy rövidebb, fix láncot összedobni. A váltókat kiiktattuk, így egy sebességgel én nyomtam tovább a bringát. Naplemente környékén sikerült elérnünk a táborhelyünket.

kvarner obol szigetei kerekpartura 06

A túra leghidegebb reggelén mindössze 6 fokot mutattak a hőmérők. Kissé lefagyott kezekkel érkeztünk meg Omisalj Konzum áruházához. Reggeli után aztán némiképp sikerült átmelegednünk. A Krk-hídon félpályás lezárás és brutális oldalszél fogadott. Távban már szinte itt voltunk Rijeka mellett, de az öblök miatt valójában csak lassan haladtunk feléje. Szerencsére nem volt olyan vészes a forgalom a városban. A Kvarner-öböl északnyugati partvidékén találtunk egy csodás strandot, itt megvártak a többiek, amíg én elhoztam a kocsit Lovranból. A túrát egy kellemes fürdőzéssel zártuk. A 19 fok, tűző napsütéssel még fürdőruhában is viselhető volt, habár sajnos a tenger már csak 15 fokos. Valószínű hamarosan még visszatérünk off-szezonban a néptelen, nyugodt, tükörsima horvát utakra.