ki volt lukanenye hose 01

Családi kerékpártúra a Felvidéken.

Kerékpártúránkat Tótgyarmatról indítjuk. Az Ipoly Velo Vendégház most is kitűnő kiindulópont volt. Ez a túra ugyan csak 30 km hosszú, de hozzáfűzve a múlt hónapban bemutatott Határon átnyúló palóc körrel már egy nagyon vagány, közepesen hosszú útvonalat kedvelők igényei is kielégíthetők. Szóval indulás, derítsük ki, hogy ki volt Lukanénye hőse és mi most a hőstette.

ki volt lukanenye hose 16

Szállásunk Tótgyarmaton az Ipoly Velo Vendégházban volt. Nekünk be vált, próbáld ki. A vendégház a Fő úton található, házszám fura, de nincs. Az önkormányzat (Municipal office) és a templomhoz vezető kis utacska legelején.

ki volt lukanenye hose 03

Elindultunk Tótgyarmatról Leszenye felé, hogy kiderítsük ki volt Lukanénye hőse. Szemfülesek biztos észreveszik, hogy Apátújfalu irányába ez sokkal rövidebb lenne, de bringatúrára jöttünk. felfedezni a környéket.

ki volt lukanenye hose 04

A virágzó repce és a ciklámen kabát nagyon jól mutatott együtt.

ki volt lukanenye hose 05

Első megállónk Leszenyén a templom előtt volt, ahol kicsit rendeztük a cuccainkat. Mivel melegedett az idő, a lányokról egyre több ruha került a hátizsákomba.

ki volt lukanenye hose 06

Jó minőségű, alacsony forgalmú utakon tekertünk Kőkesziig. A szuper tavaszi időjárás és a változatos táj mindenkinek nagyon tetszett.

ki volt lukanenye hose 07

Kőkeszi részünkről arról lett nevezetes, hogy a lányunk legyőzte élete addigi legnehezebb emelkedőjét. Jutalma a csodálatos panoráma lett.

ki volt lukanenye hose 15

Ezen az úton használtam először a tartós tesztre kapott Shimano Cuse alkatrész családot. Tapasztalataimról augusztusban számolok be.

ki volt lukanenye hose 08

Ezután jött egy sokkal komolyabb emelkedő, majd tettünk egy kört Dacsókeszin.

ki volt lukanenye hose 09

Csábra egy öreg, nem túl jó minőségű aszfaltúton jutottunk át. Nagyon szép volt a környezete.

ki volt lukanenye hose 10

Változatos utakon tekerve végül is megérkeztünk...

ki volt lukanenye hose 11

... Lukanényére

ki volt lukanenye hose 12

Központi parkjában megpihentünk. Itt két kastély található egymás mellett. Az egyik iskolaként üzemel, a másik csendesen halódik. Volt itt 48-as és világháborús emlékmű és középen ott fehérlik még egy amelyről kiderült hogy Lukanényei Luka József a falu hőse.

ki volt lukanenye hose 13

1547-ben járunk dübörög az értelmetlen vallás háború. Európában, amely Schmalkaldeni háború néven került be a történelembe. Magyarország háromfelé szakadt, és elvesztette a függetlenségét. V. Károly német-római császár és egyben Spanyolország királya, valamint még egy csomó cím birtokosa szembekerült a schmalkaldeni szövetség tagjaival. Őt testvére I. Ferdinánd Ausztria, Magyarország stb. uralkodója támogatta.

A Schmalkaldeni háború utolsó csatájában a mühlbergi ütközetben Luka József magyar huszár elfogta János Frigyest a menekülő szász választófejedelmet. Haditettéért V. Károly aranysarkantyús lovaggá ütötte.

ki volt lukanenye hose 14

Miután megfejtettük ki Lukanénye hőse kényelmesen megtettük a szállásunkhoz vezető néhány kilométert.

hataron atnyulo paloc kor 21

Az Ipoly Velo Vendégház nekünk bejött, csak ajánlani tudom.

• Distance of tour : 31 km
  • Hardness of tour : Könnyű
  • Type of tour : Síkvidék
  • Levels : +389 m,-389 m
  • Average slope: 2.4 %

Ajánlott cikkek

Lukanénye hőse kerékpártúra (Letölthető GPX)

Támogasd a működésünket

Ha tetszett a cikk, kérlek támogasd a munkánkat önkéntes adománnyal a Revolutos számlánkra bankkártyás fizetéssel. Ezáltal még több hasonló cikket fogunk tudni készíteni a szórakoztatásodra.

Hogyan működik az adományozás?