Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

convercycle02

Egyetlen kézmozdulattal, pillanatok alatt változik át városi bicikliből teherbringává.

Napjainkban, amikor előretör a kerékpár az önmagába fulladó autóáradattal szemben, se szeri se száma a kétes értékű, inkább bizarr, mint praktikus találmányoknak. Most viszont megjelent egy – legalábbis szerintem – zseniális konstrukció: egyetlen kézmozdulattal, pillanatok alatt változik át városi bicikliből teherbringává: a Convercycle.

convercycle03

Lényege, hogy aláhajtott hátsó résszel akkora, mint egy közönséges drótszamár, befér a liftbe, nem lóg ki a többi közül a kerékpártárolóban, ugyanúgy lehet karikázni vele, mint bármelyikkel. De, ha nagy a táskám, sátras túrára indulok, vagy csak meglepném a parkban vigadó cimborákat egy rekesz sörrel, kihajtom a hátulját, és máris van egy jókora rakterem. Elfér ott gyerekülés, vagy akár, kellően összehúzva magát, a barátnőm is. Kicsit azért súlyos a csaj? Nem probléma, lesz elektromos rásegítésű Convercycle változat. Nem is árt némi villanyos hátszél, mert az átlagosnál több anyagból felépülő masina 18 súlya kilogramm, a bringás maximum 120, a poggyász 60 kilós lehet.

convercycle06

convercycle08

convercycle07

A briliáns ötlet az offenbachi Művészeti és Design Egyetemen termékdizájnt tanuló David Maurer-Laube fejéből pattant ki, 2017-ben. Firkálni, tervezgetni kezdett, épített egy lécmodellt, bevont a munkába bringás és technológus segítőket, idén szeptemberre tízfősre duzzadt a csapat, és egyéves munka gyümölcseként megszületett a teljesen kidolgozott prototípus.

Itt jön egy lényeges pont, amely sok magyarnak lehet tanulságos. Hányan mondogatják, hogy van egy ragyogó ideám, csak pénzem nincs megvalósítani, oh, ez a magyar ugar, hajh, inkább elmegyek Londonba pincérnek… Németjeink ezzel szemben nekiálltak támogatókat gyűjteni a startup vállalkozások segítésére való Kickstarteren (amelynek neve berúgót jelent, mármint motorkerékpárét), és szépen haladnak a sorozatgyártás beindítása felé, amit 2109 februárjára terveznek, és augusztusban már ki is szállítanák az első eladó darabokat. A simán pedálos kivitel áraként 749 eurót adnak meg, a Pedelec-rendszerű elektromos rásegítéses 949-et kóstál – az egyik információ szerint, de a nagyon profi módon összeállított honlapjukon 949, illetve 1049 olvasható, párocskának 2088-ért kínálnak kettőt.

convercycle04

Kétezer euró két bicikliért? Nem hülyültem meg, annyiért már egész jó használt kocsit kapni! – fakadhat ki az autóagyú ember. Igen, aztán lehet vele dugóban araszolni, háztömb körül keringve fizető parkolóhelyet keresni, adót és biztosítást fizetni akkor is, ha csak egyhelyben áll, meg persze tankolni, nyári/téli gumit átszereltetni, szervizbe járni, és néha-néha beleszaladni egy bírságba. Mindezt összevetve már egész vonzó ötletnek tűnik egy City és Cargo módba átalakulni képes, emberi és elektromos erővel suhanó kétkerekű. Minden bizonnyal sikeres üzleti vállalkozás lesz belőle!