Cube Nuroad PRO teszt 1.
Jó az, ha az ember kipróbálhat egy-egy bringát, és milyen jó, ha nincs időkorláthoz kötve. A Cube Nuroad két hétig volt a vendégem így alaposan megismerhettem. Mikor haza hoztam, kicsit idegenkedtem tőle, mivel számomra a kormány az egyenes, max egy kis szarv van a végén.
A garázsomban egy visszafogott fekete/sötét szürke megjelenésű aluvázas karbonvillás gravel bringa állt. A szolid megjelenés azonban az avatott szemeknek igen izgalmas részleteket takar. Lásd a cikk végén a bringa adatlapját.
Ismerkedés a géppel és a gravel élet érzés keresése
Az első héten nem is csináltam vele mást mint ingáztam a munkahelyem és az otthonom között. Ezen rövid utak során bebizonyosodott, hogy rettentő gyors és kezes. A 60 cm széles kormány az autók közötti lavírozást nagyon kényelmessé teszi. A fék (hidraulikus tárcsafék, 160-as tárcsával. RS505-ös széria), pedig úgy fog, hogy csak na! Azt már az első használatánál tudtam, hogy ezt nem városon belüli ingázásra találták ki. Mindenesetre a városi forgalomban is tetszett. A fékezés és vele egyidejűleg a kormányba történő kapaszkodás is kényelmes volt.
Egy nap kivittem a hegyek közé és döngölt erdei utakon karikáztam vele, keresve a gravel élet érzést. Most csukd be a szemed, és képzeld el, hogy egy döngölt erdei úton egy nagyon könnyű, 11 kg alatti bringával tekersz. A 700-as kerekén 36 mm széles apró rücskös gumi van (Clément X´Plor MSO), amely nagyon jól fogja a talajt, a kisebb hepehupákon könnyen átgurul. Szinte hangtalanul suhansz. Egy emelkedőhöz érve gyorsan váltasz és a pedált megtekerve a könnyű bringa azonnal reagál. Az erőd szinte 100%-ig hasznosulva kerül a Shimano 105-ös hajtásrendszerre. Itt nincs teleszkóp, ami elnyelné a hajtási energiád egy részét. Az emelkedő tetejéhez közeledve kiállsz a nyeregből és súlyodat a hajtásba helyezve legyőzöd azt. Az izmaid égnek, de jön a megváltó lejtő, ahol egy össztelós gépen a nyeregben kényelmesen kipihenhetnéd magad...
Itt nem! A nyeregből kiállva figyeled az utat és próbálod a legjobb nyomvonalat kiválasztani a gépednek. Itt nincs 130 mm-t mozgó hiper-szuper csillapítású teleszkóp, csak egy karbon merev villa, ami kegyetlenül megbosszulja ha rosszul választod meg a nyomvonalat. Ha jön egy túl meredek domb, vagy egy köves sziklás lefele, itt sem jössz zavarba, hiszen lepattanva a gépről azt válladra véve igaz hogy gyalog de könnyen megoldod a problémát.
Mi is az a gravel életérzés?
Fura, hogy így 2020 környékén egy modern országúti jellegű géppel esetünkben a Cube Nuroad Proval tudunk visszamenni a montizás gyökereihez. Vele visszakapjuk azt a feledhetetlen érzést – kivéve a kevésbé hatékony cantilever és „U” fékeket, bár azt talán senki sem hiányolja- amit a hegyi kerékpározás annak idején jelentett.
Azt az érzést és bringázási stílust, ami az MTB fejlődésével teljesen eltűnt. Egy gravel bringával újra felfedezheted.
Adatlap
- Bringa: Cube Nuroad Pro
- Váz: 6061 T6 super light alumíniun
- Villa: karbon
- Headset: FSA Orbit Z
- Első és hátsó váltó Shimano 105
- Fék és fékváltókar: Shimano RS505 hidraulikus tárcsafék 160-as tárcsával
- Hajtókar: Shimano 105 (50X34T)
- Kazetta: Shimano 105 (11-32T)
- Gumi: Clément X´Plor MSO
- Kerékszett, kormány, kormányszár, nyeregcső, nyereg CUBE saját márkás cuccai
- Súlya:11, 6 kg
- Évjárat 2018.