Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

kerekparut 

3,6 milliárd forint azokra a kerékpárutakra, amelyek építési engedéllyel rendelkeznek, így kivitelezésük azonnal indítható.

A kormány 2017 végén döntött arról, hogy 3,6 milliárd forinttal támogatja az olyan kerékpárutak megépítését, amelyek építési engedéllyel rendelkeznek, így kivitelezésük azonnal indítható. Ezen szakaszok kiegészítik, rendszerbe foglalják a már meglévő létesítményeket, illeszkednek meglévő hálózatokhoz, ezáltal a meglévőnél nagyobb forgalmat generálnak. A forgalomnövekedés mellett cél a kerékpáros turisták és a vendégéjszakák számának növelése is. Mivel eddig jellemzően nyugat-magyarországi kerékpáros fejlesztések kaptak támogatást, jelen döntéssel a cél az, hogy az ország északi és keleti része, valamint Pest megye is részesüljön hasonló támogatásból.
Ezek alapján 2018-ban 5 megyében összesen 11 új út építését támogatják:

Hajdú-Bihar megye:

Debrecen - Látóképi-tó

A tervezett kerékpárút a 33-as út mellett a Látóképi-tó és Debrecen közigazgatási határa között vezet, ezzel kipótolva egy hiányzó szakaszt. Amennyiben a szakasz megépítésre kerül, úgy elérhető lesz Balmazújváros, valamint a tervezett Hortobágyi Nemzeti Parkhoz vezető kerékpárút. A szakasz egyben része a tervezett EuroVelo14 nemzetközi kerékpáros túraútvonalnak is.

Komárom-Esztergom megye

Az Esztergom-Esztergom kertváros közötti szakasz

A Mária Valéria-hídtól a Palatinus-tóig tart, csatlakozik az EuroVelo6 nemzetközi kerékpáros túraútvonalhoz.

Tata Baj

A Baj felőli része már megépült az útnak, de a tatai ökoturisztikai központ és a meglévő kerékpárút között van egy másfél kilométeres megépítésre váró szakasz. Csatlakozik a Baj területén már kiépült kerékpárúthoz, Tatán keresztül pedig az Által-ér kerékpárúton az országos hálózathoz, valamint a SacraVelo útvonalhoz.

Heves megye

Hatvan–Apc

A fejlesztés illeszkedik az EuroVelo rendszerbe, következményeként a meglévő és megvalósítás alatti kerékpárutak csatlakoztathatóak az EuroVelo14 hálózatba és
elérhető válik a Mátra északi oldala.

Eger–Egerszalók

A kerékpárút kiemelt turisztikai attrakciók között hoz létre kapcsolatot, megépítésével Egerből el lehet jutni kerékpárral az egerszalóki fürdőig, a tervezett EuroVelo14 része. (Az ötlet jó, mivel így Felsőtárkányig, kerékpárúton juthatunk el. De valljuk be ez a fürdős indok nem túl életszerű. :D)

Szabolcs-Szatmár-Bereg megye

Tiszatelek–Dombrád

A Rakamaz-Dombrád szakasz a Tokaj-Tiszabecs útvonal része. A fejlesztés ezen ütemében a töltéskorona és töltést keresztező rámpák stabilizálása történik meg,ezáltal a Tisza gátja kerékpározhatóvá válik.

Jász-Nagykun-Szolnok megye

Tószeg (-Szolnok)

A fejlesztés ezen ütemében a töltéskorona és töltést keresztező rámpák stabilizálása történik meg

Pest megye

Pomáz-Szentedre (Dera-patak mentén)

Kerékpárosbarát közlekedésfejlesztés Pomázon, a Pomázt és Szentendrét összekötő kerékpárút létrehozásával, mely Szentedre déli részéről Pomáz felé vezető főút mentén vezet egészen a Dera-patakig, ahol befordul a patak mentén és így csatlakozik az EuroVelo6 kerékpárút hálózathoz.

Fót

Az országos kerékpár úthálózathoz csatlakozó fóti kerékpárút fejlesztése. Az OTrT szerint meghatározott 3A jelű Kelet-magyarországi kerékpárút (Budapest Fót-Mogyoród-Szada–Gödöllő) része. Az engedélyezési eljárás folyamatban van.

Ipolydamásd

A Duna bal parti EV6 Szob-Ipolydamásd közötti hiányzó szakasza. A hiányzó kerékpárút-szakasz megépülésével kapcsolat jön létre a szlovák oldallal az Ipolydamásd és Helemba közötti híd megépítését követően 2020-ig. Az engedélyezési eljárás folyamatban van.

Ráckeve-Szigetbecse–Makád

A fejlesztés célja az árvízvédelmi szakaszon belül 12,4 km hosszan a Gyálai rámpa és Ráckeve belterület között, a töltés koronáján kerékpározásra alkalmas útpálya-szerkezet készítése, amely a fenntartási munkák elvégzéséhez használt nehéz munkagépek közlekedésére is alkalmas

Bónusz

A kormány ezen felül 300 millió forinttal támogatja az engedélyezési szintű kerékpárút tervek elkészítését is, hogy a forrás rendelkezésre állása után azonnal indulhasson a kivitelezésük.

Ezek a következők:
1.) Komárom-Esztergom megye

Tata-Agostyán-Tarján (19 km)
Tarján-Héreg-Bajót (22 km)
Oroszlány-Majk-Várgesztes-Vérteskozma-Csákvár-Nadap (36 km)

2.) Jász-Nagykun-Szolnok megye

Zagyva menti kerékpárút

3.) Pest megye

Rákos-patak menti kerékpárút (Várjuk!)

4.) Az Eurovelo14 hiányzó szakaszainak tervezése

5.) Az EuroVelo Budapest-Mohács közötti hiányzó szakaszainak tervezése