• Túra hossza: 16 km
  • Szint: +233 m,-232 m
  • Átlagos meredekség: 2 %

• Túra nehézsége: Könnyű

A kerékpártúra egy kis heves megyei faluból, Novajból indul. Kiindulási pontunk a Mátyás úton lévő autóbusz állomás. Innen Ostoros felé indulva a Mátyás út-Ostorosi úton hagyjuk el a falut. Egy emelkedő legyőzése, és az utánna következő lejtő után érjük el Ostorost.

A település egy kisebb hegy oldalára épült, így hamarosan újra fölfelé haladunk a főúton a falu végéig. Itt egy jobb kanyarral egy épülő lakóparkhoz jutunk. Óvatosan lejtőzve az alján megtaláljuk az ostorosi víztározót. A hatalmas tó egy völgyzáró gáttal jött létre. Nyugodtan fújjuk ki magunkat csodáljuk az előttünk lévő tájat. (Itt csodás a naplemente.)

Visszafelé ugyan azon az úton hagyjuk el Ostorost, mint amin jöttünk. Megmászva a hegyet azonban nem gurulunk be Novajra, hanem a hegy tetőn jobbra egy aszfaltozott utat találunk, amely a szőlők közé vezet. Ezen haladunk kb 500 m-t, majd balra egy a hegyre vezető utat találunk. Ezen tekerünk tovább. A végén jobbra tudunk csak fordulni, de mielőtt ezt megtennénk gyönyörködhetünk az előttünk elterülő tájban.

Tovább haladva egyszer csak egy T elágazáshoz jutunk. (És az aszfalt is elfogy.) Balra fordulva haladunk tovább, mégy jobbról egy utat nem látunk. Jobbra fordulva párszáz méter után egy kereszteződéshez érünk. ( Az út ismét aszfaltozott lesz.) Itt balra fordulva begurulunk Novajra a kiindulási pontra.