nyugatbalatonmintaregio02

• Túra terepe: Dombvidék
  • Szint: +975 m,-975 m
  • Átlagos meredekség: 3.3 %

Túránkat Egerszalókon a Mesés Shiraz Hotellel szemben lévő sportpálya előtti parkolóból indítjuk. A Széchenyi úton Eger felé indulunk, majd a település központjában, a frissen épült téren balra kanyarodunk a Kossuth Lajos útra és azon hagyjuk el a községet.

A falu határában keresztezzük az Eger – Egerszólát közötti országutat, ahol balra kanyarodva Szólátnak vesszük az irányt. Előtte azonban érdemes szemben a földúton a Szalóki-víztározóhoz elkerekezni. Ennek a partján is bringázhatunk egy keveset. Figyelj, a tó nem tekerhető körbe!

Egerszóláton áthaladva érdemes egy balos kitérőt tenni a Fő utca elején található Brezovay kastély megtekintéséhez. A községet a Tarnai úton a temető után hagyjuk el. Egy rossz minőségű, a gyérebbnél is gyérebb forgalmú út vezet át minket egy komolyabb hegy megmászása után Tarnaszentmáriára.

Innen a Tarna völgyében fogunk tekerni egészen Terepesig. Tarnaszentmáriát egy jobb kanyarral hagyjuk el Sirok irányába. Utunk a 24-es főútba torkollik, ahol jobbra fordulva bringázunk be az előbb említett községbe (Nyírjes út). A központban egy balos kanyarral a Petőfi útra jutunk, amelyen elhagyjuk a falut.

A gyönyörű Tarna-völgyben tekerünk Terepes határáig, ahol jobbra fordulva Bükkszéknek vesszük az irányt. A fürdőfalut elhagyva jobbra fordulva egy komolyabb hegyet megmászva, majd onnan lesuhanva érjük el Egerbaktát. Itt a 24-es úton Eger felé vesszük az utunkat.

A 24-es út ezen szakasza lényegesen nagyobb forgalmú, mint az eddigiek és kicsit szűk is. Ha ezen túltesszük magunkat és megmásszuk az előttünk lévő két hegyet győzedelmesen gurulhatunk be Egerbe.

A várost mondhatni egy egérúton hagyjuk el, kikerülve a forgalmasabb részeket. A város után már csak egy komolyabb emelkedő az, ami a célunk előtt áll. Legyőzése után megérkezünk az egerszalóki kiindulópontunkra.