• Túra hossza: 83 km
  • Túra nehézsége: Közepes
  • Szint: +1812 m,-0 m

Mielőtt elindulnál

Az erdőben történő kerékpározás jogilag szabályozva van, és ezek a szabályok bizony változhatnak is... A túra bejárása előtt tájékozódj az aktuális jogszabályokról a hatályos erdőtörvényben, és csak akkor indulj útnak, ha ez azt megengedi!

• Túra hossza: 83 km
  • Túra nehézsége: Közepes
  • Szint: +1812 m,-0 m

Kerékpártúránkat Tolmácson kezdjük. A településről föld úton megyünk át Borsosberénybe, majd onnan aszfalt úton (2-es főút) Nagyorosziba. A község elején balra található kék kerékpáros jelzésen kezdünk neki a hegység felfedezéséhez. Először aszfalt úton haladunk a régi laktanya mellett egészen Pénzásásig.

Pénzásástól már terepen haladva a kéktúra és a kék L jelen érjük el Drégelyvárát. A vártől piros jelzésen terepen, majd aszfalton a zöldbringa jelen jutunk vissza Pénzásásra. Innen a kéknégyzet jelzésen először aszfalton, majd földúton haladva Királykútra jutunk.

A kúttól pirosbringa jelen aszfalton haladunk tovább. Érintjük a bomba tölcséreket, majd egy rövid mászás után Závoz nyergen csodálhatjuk meg a kilátást. Tovább kerekezve jobbra letérünk a pirosbringa jelről földútra. Ez egy régi hadi út, amelyen a kékbringa jelzés halad tovább. Az útról felejthetetlen panoráma nyílik balra a környékre. Utunk aszfaltútba torkollik, a kék jelzésen immár aszfalton haladva Királyrétre érkezünk.

Királyrétről aszfalton hajtunk tovább Szokolya, Kismaros érintésével Verőcéig. A településről piros jelzés visz aszfalton tovább Magyarkútig, ahonnan szintén a jelzést követve a Les-völgyben egy fantasztikus egynyomos út vár ránk a szokolyai vasútállomásig.

A vasúttól kétnyomos erdészeti úton a piroskereszt jelzésen jutunk el Nógrádra. A településen megnézzük a várat, majd aszfalton Diósjenőre tekerünk. A települést elhagyva Tolmács magasságában jobbra egy jelzés nélküli földes út visz minket el a kiindulási pontra.

Ajánlott kiadványok

turistaterkepek
Turistatérképek
turakalauzok
Túrakalauzok

Támogasd a működésünket

Ha tetszett a cikk, kérlek támogasd a munkánkat önkéntes adománnyal a Revolutos számlánkra bankkártyás fizetéssel. Ezáltal még több hasonló cikket fogunk tudni készíteni a szórakoztatásodra.

Hogyan működik az adományozás?