hor volgy

• Túra terepe: Dombvidék
  • Szint: +900 m,-899 m
  • Átlagos meredekség: 4.2 %

Kerékpártúrát a cserépfalu határában lévő Suba-lyuk Múzeum és Látogatóközpont parkolójából indítjuk. A kék kerékpáros jelet követve jutunk el a Hór-völgy bejáratába. Pár száz méterre bal kéz felől lehet feljutni gyalog az ősember barlangba.

Tovább haladva a kék bringás jelzésen jobbra egy rétre bukkanunk erdészházzal és előzetes bejelentkezéssel látogatható tájházzal. (Oszlai tájház)

A 10. km magasságában jobbról egy hatalmas rét mellett haladunk el. Ez a Tebe-rét. Utunk itt egy „Y” elágazáshoz ér. Mi a jobb oldali ágon megyünk tovább. (A bal oldali ág Répáshutára visz.) bő egy km múlva elérjük a gyártyános-völgyi üveghuta régi temetőjét, majd mögötte feltárul az is, ami az egykori üveghutából megmaradt.

Innen utunk elkezd meredekebben emelkedni. Jó két km múlva egy elágazáshoz érünk. Itt forduljunk jobbra és aszfaltos úton a piros bringás jelet kövessük tovább. Hamarosan egy őrházhoz érünk. Itt jobbra fordulunk és a zöld bringás jelet követve haladunk tovább.

A következő nyílt szakasz a Dorongos-rét. Innen tovább haladva jobb kéz felől egy erdészházat az Ilona házat hagyjuk magunk mögött. Az erdészház után az aszfaltos erdei út balra kanyarodik. Mi tovább tekerünk egyenesen egy széles erdészeti úton. Az úton ugyan nincs semmilyen turista jelzés, de könnyen és jól követhető. Levisz minket a Hór-völgyben, miközben csodás panorámában gyönyörködhetünk.

A Völgybe leérve balra fordulunk és a már megismert úton visszabringázunk a kiindulási pontra.

Ajánlott látnivalók:

Hór-völgy

Ősember Barlang

Üveghuta temetője

Üveghuta maradványai

Gyönyörű kilátás több helyen

Mielőtt elindulnál

Az erdőben történő kerékpározás jogilag szabályozva van, és ezek a szabályok bizony változhatnak is... A túra bejárása előtt tájékozódj az aktuális jogszabályokról a hatályos erdőtörvényben, és csak akkor indulj útnak, ha ez azt megengedi!

Támogasd a működésünket

Ha tetszett a cikk, kérlek támogasd a munkánkat önkéntes adománnyal a Revolutos számlánkra bankkártyás fizetéssel. Ezáltal még több hasonló cikket fogunk tudni készíteni a szórakoztatásodra.

Hogyan működik az adományozás?