Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Teszt: Lazer Roller + Net bukósisak
  Figyi ez ár/értékben nagyon jó!
Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
prev
next

kzlekedjaktvanKözlekedj aktívan címmel, a városi, alternatív közlekedési módokat támogató kétnapos konferenciát rendeztek Budapesten.



A tíz európai országból érkező együttműködő partnerek részvételével tartott konferenciát az Európa Pontban rendezték meg június 8-9 között. Az eseményen a nemzetközi szervezetek képviselői bemutatták a városi közlekedést népszerűsítő és fejlesztő programjaikat. László János, a Magyar Kerékpárosklub vezetője pozitívan értékelte a tanácskozást, hozzátéve, hogy a külföldi résztvevők a budapesti kerékpáros és gyalogos városnéző túra után szintén elégedetten tapasztalták a főváros közlekedési változásait.

A konferencia záró előadója Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója volt, aki elmondta, hogy nemcsak a kerékpárutakat, de a gyalogos közlekedés színvonalát is emelni kell. Ezt a célt szolgálják azok az átalakítások, amelyek kiiktatják az aluljárókat és megkönnyítik, kellemesebbé teszik a városi közlekedést a gyalogosok számára, a kerékpárosoknak pedig biztonságos és jó minőségű bicikliutakat biztosítanak. Vitézy Dávid hozzátette, hogy a kerékpáros közlekedés javítását és népszerűsítést szolgálja a Bubi projekt elevezésű közösségi kerékpár rendszer is, amelyet 2013-ban terveznek elindítani. Ez a 74 dokkoló állomásból álló, 1000 kerékpárt biztosító rendszer azoknak a fővárosiaknak nyújt segítséget a közlekedésben, akiknek nincs saját biciklijük, vagy a város agglomerációs területein laknak.

László János kifejtette: "ösztönözni kell az embereket arra, hogy letegyék az autókat, és azokat a pontokat, amelyeket kerékpárral vagy gyalogosan meg lehet közelíteni, inkább így érjék el". A konferencia tapasztalatai alapján László János úgy értékelte, hogy a legjobban Koppenhágában és Berlinben működnek az Active Access szellemében kidolgozott és megvalósított programok.

helybenveddmegAz Active Access fő célja az emberek egészségének javítása és a helyi gazdaság fellendítése, az aktív közlekedési módok (gyaloglás és kerékpározás) népszerűsítése. Európában a napi rövid utazások nagy részét ma autóval teszik meg az emberek. Ennek következménye nemcsak az utak túlzsúfoltsága, a felesleges károsanyag-kibocsátás, de káros hatással van az egyén egészségére, a helyi kereskedelemre és a gazdaságra is. Ezért határozta el több nemzetközi civil és szakmai szervezet, hogy kampányokat talál ki és próbál megvalósítani az erre a távolságra leghatékonyabb gyalogos és kerékpáros közlekedés népszerűsítésére. A hároméves munkát az Európai Unió támogatta az Intelligent Energy Europe program keretében. A magyar Kerékpárosklub ennek a projektnek a keretében indította el és szervezi Helyben vedd meg! kampányát.

Forrás:MTI