Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Nógrád vármegye
  Nógrád megyei kerékpártúra ajánló.
Teszt: Lazer Roller + Net bukósisak
  Figyi ez ár/értékben nagyon jó!
Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
prev
next

mobiltelefonKiterjesztenének bizonyos, az autósokra is vonatkozó tilalmakat Bécsben a kerékpárosokra: elfelejthetnék a mobilt és az alkoholt.

Bicikli-rendszámtábla bevezetése után a kerékpárosokra vonatkozó mobiltelefon-tilalom és a megengedett véralkoholszint leszállítása is felmerült Bécsben.

Ha a javaslat megvalósul, akkor a jelenlegi 0,8 ezrelék helyett a jövőben az autósokkal megegyezően a két keréken közlekedőket is 0,5 ezrelékes véralkoholszint felett büntethetik.

Az osztrák Közlekedésbiztonsági Tanács vizsgálata szerint több mint egyharmadával csökken a reakcióképessége annak, aki biciklizés közben mobilozik. 0,8 ezreléknél a 0,5 ezrelékkel összehasonlítva 3,9-ről 4,6 méterre emelkedik a féktávolság, a reakcióidő fél másodperccel romlik. "Alkohollal a vérében ugyanúgy csökken a reakcióképessége egy kerékpárosnak és mobillal a fülén ugyanannyival nehezebben koncentrál, mint egy autós" - mondta a tanács elnöke, Othmar Thann.

Bécs városának "kerékpáros-ombudsmanja", Martin Blum ellenzi a szigorítást. Az autósokkal ellentétben a biciklisek elsősorban magukat veszélyeztethetik, nem pedig másokat - mondta.

Rámutatott, hogy 2011-ben 37-en sérültek meg olyan balesetekben, amelyekben kerékpáros és gyalogos volt érintett, ezzel szemben 1100-an olyanokban, amelyekben autósok és gyalogosok voltak a résztvevők. Emellett - tette hozzá - jelenleg is nagyon magas, legkevesebb 800 euró (több mint 220 ezer forint) az ittas biciklizésért kiszabható büntetés Ausztriában.

A kerékpárrendszám bevezetése mellett kiállók szerint a rendszám segítségével könnyebben meg lehetne büntetni a szabálytalankodó bicikliseket. Ellenzői szerint viszont túl sokba kerülne és nem javítaná a közlekedési morált. "Sokkal inkább az egymásra való odafigyelést kellene meghonosítani, az autósoknál és a bicikliseknél is" - mondta a kerékpáros közlekedésért felelős megbízott.