Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Teszt: Lazer Roller + Net bukósisak
  Figyi ez ár/értékben nagyon jó!
Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
prev
next

kerekparosturizmusfejlesztsikoncepci04Nemzeti Kerékpáros Chartát írt alá kedden a Kerékpáros Kerekasztalhoz tartozó hét hazai kerékpáros civil szervezet.

Ebben egyebek mellett megfogalmazták: az úthálózat kiépítéséhez, és a kerékpározás elterjedtségének növeléséhez 120 milliárdos befektetésre van szükség 2020-ig.

A charta aláírói vállalták: közös erőfeszítéseket tesznek annak érdekében, hogy a kerékpározás, mint az egyik legkedveltebb közlekedési, turisztikai, rekreációs és sporttevékenység, 2014-2020 között töretlenül továbbfejlődjön, és a fenntartható gazdaságfejlesztés egyik pillére legyen.

Völner Pál, a rendezvénynek otthont adó Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára hangsúlyozta, hogy a charta mentén rendszerbe foglalva, hálózatban gondolkodva lehet fejlesztésekről tárgyalni, és kezdeményezte a minisztérium és a Kerékpáros Kerekasztal együttműködését ezen a területen.

 andrassy kero01

A Nemzeti Kerékpáros Chartában szerepel, hogy Magyarországon jelenleg az utazások 19 százalékánál a kerékpár a fő közlekedési eszköz, amely mindenképpen megőrzendő érték, és közös összefogással 2020-ra ez az arány 22-25 százalékra növelhető.

Az aláírók egyetértettek abban, hogy ezen célok eléréséhez 120 milliárd forint befektetésre van szükség, amelyhez 2014-2020 között Magyarország elérhető európai uniós források fokozott igénybevétele szükséges.

A következő európai uniós fejlesztési ciklusban a civil kerékpáros szervezetek a Nemzeti Kerékpáros Koncepció mentén 20 milliárd forintot szánnának a kerékpáros közlekedést és rekreációt szolgáló útvonalhálózat, infrastruktúra fejlesztésére, további 4 milliárd forintot tartanak szükségesnek a kerékpározáshoz kapcsolódó oktatásra, szemléletformálásra. Ezen felül 30 milliárd forintot fordítanának a kerékpáros turizmus fejlesztésére.

A chartában megfogalmazták azt is, hogy a kerékpáriparra és kereskedelemre 5 milliárd forintot javasolnak, a kerékpáros szervezeti rendszer kialakítására pedig 1 milliárd forintot tartanak szükségesnek.

Javasolják azt is, hogy a kerékpározás szempontjait vegyék figyelembe minden releváns közlekedés-, település-, térség-, vidék-, gazdaság-, és humánerőforrás-fejlesztési projekt esetében, 60 milliárd forint értékben minden érintett operatív programban.

Az aláírást követően a kerékpáros civilszervezetek képviselői fontosnak nevezték, hogy a városok polgármesterei is csatlakozzanak chartájukhoz. Elmondták: Magyarországon reggelente 50-60 ezer ember jár munkába kerékpárral. Adataik szerint 2007-2013-ban Magyarország 250 millió eurót fordított európai uniós források felhasználásával 2000 kilométer kerékpárút és kapcsolódó létesítmények építésére.

A dokumentumot a European Cyclists' Federation, a Kerékpáros Magyarország Szövetség, a Kerékpárosbarát Települések Országos Szövetsége, a Magyar Kerékpárosklub, a Magyar Kerékpársportok Szövetsége, a Magyar Természetjárók Szövetsége, valamint a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség képviselői szignálták.

Forrás: MTI