Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

 AndrssyKerkprt

Közzétették a fontossági sorrendbe szedett fejlesztési terveket.

Elkészült és közzétették a főváros közlekedésfejlesztési terveit tartalmazó priorizált, pontokba szedett 2030-is szóló Budapesti Mobilitási Tervet. Ez az egyelőre egyeztetésre és véleményezésre bocsátott terv tartalmazza azokat a közlekedési fejlesztési terveket és beruházásokat, amelyekről egyáltalán szó lehet a következő években.

A terv három (szűkös-közepes-gazdag) költségkeretre kidolgozott javaslatokat tartalmaz. Jó hír, a kerékpáros fejlesztések, a szűkös költség keretben vannak jelen. A rossz viszont az, hogy a felállított 21 pontból egy sincs az első 5-ben. Tehát a kevesebb pénz érkezik a tervezettnél, a sor végén lévőkkel kezdve elkezdik kihúzogatni a listán lévő fejlesztési terveket.

Az eldöntött projektek listáján (ezekre már elvileg megvan a pénz) is találunk két elemet:

  • a Hungária krt. – Könyves K. krt. kerékpáros infrastruktúra korszerűsítése
  • az EuroVelo6 és EuroVelo14 nemzetközi kerékpárútvonalak fejlesztése 

11esfelujitasa04

Ezek után nézzük a megvalósításra javasolt rangsorolt projektek kerékpáros fejlesztéseit. A projektek elé írt szám a fejlesztés sorban elfoglalt helyét jelenti:

(...)

12. a közbringa-rendszer továbbfejlesztése

13. a Szilas-patak menti kerékpáros-infrastruktúra fejlesztése

(...)

és a lista utolsó pontja amiért izgulhatunk:

21. a Nagykörút komplex keresztmetszeti felülvizsgálata, gyalogos-kerékpáros lehetőségekkel

Bővebb infó és a komplex anyag ITT érhető el. április 11 és május 11 között. (Budapesti Mobilitási Terv 2030, egyeztetési változat: II. Közlekedésfejlesztési és beruházási programjavaslat. A végén található egy összefüggő jól áttekinthető táblázatos rész!)