Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

PA100152

7 tipp, amit nem biztos, hogy ismersz

Nagyon fontos ilyenkor átnézni a kerékpárt, felkészíteni az őszi szezonra. Hiszen a nyárhoz képest egészen megváltoztak a kinti körülmények.

1 tipp: A felkészítést kezdd egy alapos kerékpár pucolással.

Ez az alap minden karbantartást ezzel kell indítani. Ez nem csak arról szól, hogy lepucolod a retket a bringáról, hanem közben felméred annak műszaki állapotát. Ellenőrzöd a fékpofák kopását, a kerekek futását, a gumi állapotát. Beállítod a váltók pontos működését. A vázon ilyenkor a legkönnyebb észrevenni az esetleges hajszál repedéseket is.

2 tipp: Sárvédők felszerelése.

Sokan nem szeretik, mert nem néz ki jól vele a gép. Én viszont javaslom, használd, ha nem akarsz úgy kinézni, mint egy vaddisznó. Vannak gyorsan felcsatolható műanyag típusok, ezek felrakása 1-2 másodpercet vesz igénybe. A pálcás sárvédők felszerelése lényegesen lassabb, mint az előbbié, viszont nagyobb védelmet is nyújt a sár ellen.

 P9160001

Én az előbbit terep illetve országúti kerékpározásra javaslom, ahol a sportolás a cél, ahol egy-két sárpötty a ruhán belefér. Az utóbbi viszont a városi bringák nélkülözhetetlen harci pajzsa, amely véd az utakról felcsapódó sáros lé ellen.

3 tipp: Gumizzunk!

Ősszel az utak a nedvesség, a falevelek, korai fagyok hatására csúszósabbá válnak. Erre az időszakra a mélyebb mintával rendelkező külsőket ajánlom. A minta nélküli slick, semi slick gumikat felejtsd el, mivel ilyen körülmények között a tapadása nem lesz mindig kielégítő. Keress valami mintásabb darabot. Persze ne ess át a ló túlsó oldalára, a DH mintázatú külsőnek nincs létjogosultsága aszfalton.

4 tipp: A fékek.

Sokan ajánlják ilyenkor, hogy cseréld ki a fékpofát keményebbre, ami jobban ellenáll a téli időjárás koptató hatásának. Ennek van létjogosultsága, ha sokat mégy. Én mindenesetre a gépben lévő pofát előbb elhasználom, és csak utána veszek másikat. Mivel mi van, ha nem kopik el az ősszel és a télen? Csak fölöslegesen szereltem.

5 tipp: Olajozzunk!

Felejtsük el a száraz körülményekre ajánlott olajokat. Ide már ennél sűrűbb lé kell, hiszen a nedves, esős körülmények miatt csak ezek az olajok azok, amelyek védik az alkatrészeinket. Mivel a víz nehezebben mossa le őket.

Egyébként, ha belegondolsz a víz (eső) is tökéletes kenő anyag, csak egy baj van vele, hogy elpárolog és korrodálja a fém alkatrészeket. Ráadásul vele együtt rengeteg apró érdes részecske jut az alkatrészek csapjaira, csapágyaiba, mivel nem laborban kerekezünk és a víz sem desztillált. Ezek csiszolják, marják a forgáspontokat. Hidd el, ezek keményebb anyagból vannak, mint a bringád alkatrészei. A puhább enged, fogy, kopik. Így az extra igénybevétel miatt élettartamuk jelentősen csökken. Egy sűrűbb olajat az eső, a sáros lé nehezebben tud kimosni így az tovább védi az alkatrészeidet.

 p4060091

6 tipp: A világítás.

Tudjátok ősszel nem csak hamarabb sötétedik, de sokszor napközben sincs az a szikrázó napsütés. Ilyenkor egy villogó akár életet is menthet, hiszen látszódsz. Ilyenkor a láthatósági mellényt se hagyd otthon, hiszen szükséged lehet rá napközben.

7 tipp: Takarítás

Igen eljutottunk az első ponthoz. Ebben az évszakban többet kell takarítani, a kerékpárt. Minden esős, latyakos út után, ha hazaérsz törölgesd át mosószeres, vagy tiszta vízzel, majd száraz ronggyal a bicajod.

A láncról operáld le a dzsuvát, majd olajozd azt is át. Cseppents egy kis kenőanyagot a csapokra, majd a felesleges olajat töröld le.

Ellenőrizd sűrűbben a fékrendszeredet, hisz a fékeidre csak az életed bízod, minden alkalommal meg kell tudjon állítani.