Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
Képriport a Naprendszer túráról
  Avagy a sülysápi karika.
prev
next

signa-bike-that-runs-on-waterAz amerikai SiGNa Chemistry cég kifejlesztett egy új fajta hibrid hajtást, amely forradalmasíthatja az elektromos járművek közlekedését.

A villanybiciklik hátránya, hogy hosszabb utakon – különösen nehéz, emelkedős terepen – hamar lemerítik a csak lassan feltölthető akkumulátorukat. Az amerikai SiGNa Chemistry cég újfajta hibrid hajtása megszünteti ezt a gondot.

{reklam}

A forradalminak nevezhető hibrid hajtás lényege, hogy a kerékpárok hátsó kerekének villanymotorját hajtó (eddig ion-polimer akkumulátorból nyert) áramot egy SiGNapatronból (flakonból) nyerik. A nyomásálló patronban szilícium-szilikát por van. Ha ahhoz vizet – akár tisztítatlant, sőt még vizeletet is Cool – töltenek, egy ismert, gyors kémiai folyamat során hidrogén keletkezik. Ezt üzemanyagcellában hasznosítják egy kis villanymotor hajtására alkalmas áram gerjesztésére (vagy a biztonság érdekében meghagyott hagyományos akkumulátor töltésére).

A környezetet is kímélő új szerkezet fő előnye, hogy a kerékpáros több patront is vihet magával, amelyekbe csak vizet kell töltenie, s máris kerekezhet tovább.

Egy-egy patron mindössze 80 dekagrammos – félliteres palack nagyságú és benne csak feleakkora a túlnyomás, mint a szódapatronokban. A hibrid hajtással 700 wattos teljesítmény érhető el, ami többszöröse az eddig használt akkumulátorokénak. Melléktermékként csak vízgőzt pufog ki a levegőbe. Egy-egy patronnal – a tereptől és a kerékpáros súlyától függően – 40–80 kilométer tehető meg.