Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
Képriport a Naprendszer túráról
  Avagy a sülysápi karika.
prev
next

MeridaOne-TwentyXT01Vajon tud-e többet ez a gép, mint egy 10 évvel korábbi csúcskategóriás Merida?

A Merida Teszt Program keretében sikerült a kerékpárt alaposan kipróbálni. 100 km-t tekertem vele, legyőztem 2800 m szintet. Úgy gondolom alaposan kipróbáltam a Merida One-Twenty XT-t.

A bringa
A kerékpár alumíniumból készült, 130 mm-t mozgó összteleszkópos Float Link rendszerű vázra épül, amelyre a gyártó élettartam garanciát vállal. A kerékpár vázmérettől függően 27,5" (S,M,L) és 29" (M, L, XL) kerékmérettel kapható. A bowdenek a mai trendeknek megfelelően rejtett vezetésűek.

 MeridaOne-TwentyXT02

A bringa megjelenése lenyűgöző

MeridaOne-TwentyXT03

Float Link rendszerű váz lelke

A rugózásról hátul a Fox Float DPS Performance 3 állásban állítható tagja, elől a Rock Shox Sektor kormányról vezérelhető Lock Outos villája gondoskodik.

MeridaOne-TwentyXT04

Jól látható a rugóstag 3 állású kapcsolója

A kerekei átütőtengelyesek, amik kellően merev kapcsolatot létesítenek a vázzal. Ez kell is, hiszen a 180 mm-es tárcsával rendelkező Shimano XT fékek harapnak rendesen, és emellett hatalmas erőt fejtenek ki a tengely és a váz találkozási pontjánál is.

MeridaOne-TwentyXT05

Egy kép alulról. az alsó csövön látszódnak még a teszt nyomai

A bringa meghajtásáról, és a váltásról a Shimano XT 2X11-es rendszere gondoskodik. A kerekeken a Schwalbe Nobi Nic gumija található.

A kerékpár tömege 13,7 kg körül van. Bővebb technikai infót a BikeFun oldalán talász. Kattints IDE!

A nagy párharc
Nagyon kíváncsi voltam, hogy menet közben mit tud ez a bringa. A sajátom egy egyedi építésű 2006-os évjáratú Merida Transmission Elite, amit immáron 10 éve nyúzok nagy megelégedéssel. Érdekes lesz összehasonlítani a kettőt.

A letekert 100 km-es túra során reményeim szerint kiderül mennyit jelent az a 10 év, ami a két bringa között van. Mennyire vehető észre ez észre? Észrevehető-e egyáltalán, vagy csak a marketingesek dolgoznak gőzerővel? (Nyugi, nem fogok semmilyen összeesküvés elméletet elővenni és fejtegetni.)

MeridaOne-TwentyXT006

Pihenő "munka" közben

Kíváncsi voltam arra is, hogy a 2X10-es illetve 2X11-es váltó rendszerek mennyire használhatóak az átlagos felhasználók számára, akik nem elsősorban versenyzésre, hanem inkább túrázásra használják kerékpárjaikat. Jobb-e, vagy egyáltalán van-e olyan jó mint a megszokott 3X9-es rendszer.

Két bringa és közöttük lévő 10 év
A Bükkalja Várai Hegyikerékpár Túra 100 km-es távján (élménybeszámoló ITT) egyértelműen érződött tesztelt Merida One-Twenty és a saját Merida Transmission Elite bringám között az a bizonyos 10 év. Ez a bizonyos fiatalabb és modernebb modell, sok tekintetben jobb, mint a sajátom. (Ó, de szörnyű ezt kimondani.)

Sokkal jobban mászott mint az enyém. Ezt mi sem bizonyította számomra jobban, mint egy emelkedő, amelyet tavaly saját kerékpárom nyergében nem tudtam teljesíteni, -pedig a szezon vége felé jobb erőben voltam, mint most. A Merida One-Twenty, viszont gond nélkül vette az akadályt.

A köves-sziklás lefeléken a 29-es kerék tényleg könnyebben ment. Lényegesen kevesebb szikla akasztotta meg.

MeridaOne-TwentyXT07

Számomra a bringa nagy meglepetés volt. Élveztem a teszt minden percét

A hátsó rugózás tulajdonságát a Fox rúgós-tagon lévő kar segítségével 3 fokozatban állíthatjuk akár menet közben is (nem -, sportos kemény -, illetve vaj puha rugózás). Ezt mindenképp hasznosnak találtam, -használtam is- bár állítgatása menet közben kicsit körülményes. (Pláne 40-el száguldva lefelé.) Jobb lenne, ha ezt is a kormányról lehetne vezérelni, mint a teleszkópét.

A 2X11-es hajtás rendszer szintén nagyon tetszett. Elől 24, 34 fogas lánckerék, hátul 11-40 fogas fogaskoszorú található. Nem hittem volna, de ez túrázáshoz is elegendő áttételt adott. Sőt! Tetszett az fokozatok közötti finomság. Jobban kilehet használni az elméleti 22 fokozatot, mint az enyémnek a 27 sebességét.

Konklúzió

  • Megérné-e 10 év után új bringát venni?
  • Lecserélni az akkori csúcsmodellt?
  • Van-e akkora különbség a két gép között, ami ezt indokolná?

MeridaOne-TwentyXT08

Menj te is tesztelni!

Ezekre a kérdésekre a túra során sikerült egyértelmű választ kapnom. Ez pedig, igen! A Merida One-Twenty XT tud annyival többet, hogy megérje lecserélni a korábbi Meridámat. Szóval nektek is azt ajánlom próbáljátok ki. Ráadásul ezt a Merida Teszt program keretében könnyen meg is tehetitek.