kalandozasok hodmezovasarhelyen 05 11

Hódmezővásárhelyről Csongrádra, majd Szentesre és vissza.

Nagy nap ez a mai: A kalauzom szerint 100 km-feletti napi távot fogok letekerni. Csomagtartóra felszereltem a kisebb túratáskáimat, majd jól megpakoltam, mivel változékony időjárást erős szembeszelet - természetesen a visszafelé vezető szakaszra - jósoltak mára.

Szeretem a reggeli indulásokat, főleg a koraiakat, amikor a pirkadat még éppen elkezdődik ott a távolban kelet felől. Jó nézni a természet ébredését, érezni a hajnali fűszeres illatát. Nézni a települések reggeli életét. Sokan igyekeznek munkába, egyesek közönnyel, mások meglepődve pillantanak rám, a csomagos turistára. Elkapok egy-két irígy pillantást is. Mint nem mondjak, jólesik.

Utam első tíz kilométere ismerős helyen vezet, hisz korábban már bejártam ezt az utat Mártélyig. Onnan viszont jön az ismeretlen! - gondoltam magamban és nagyon meglepődtem, hogy nem jött. Kiderült ugyanis, hogy Mindszent településen már jártam egyszer 18 éve... (Na ezt most így leírni kicsit fura.) Akkor Szegedre tekertem a Napfogyatkozást megnézni és Mindszent és Baks között kompoztam, mint most. Szinte semmi nem változott, eltekintve az alábbi fotón látható mindszenti hattyúkat.

kalandozasok hodmezovasarhelyen 05 01

(autó)Gumi hattyúk

kalandozasok hodmezovasarhelyen 05 02

Kompon

Baks és Csongrád között jó húsz kilométer van, és két településen tekerhetünk át. Az út kis forgalmú, a táj változatos érdemes kipróbálni. Csongrád igazi kisváros a Tisza partján. Rendelkezik egy (két) híddal is, amely a legmagyarabb folyó fölött ível át. Egyik a vasúté, a másik mindenki másé. Ha nagyon sietős az utunk a várost kihagyva kerékpárúton elérhetjük a hidat, illetve a folyó túlpartját, ahol Szentes városa várja az arra haladókat. Ha szeretnénk megnézni Csongrádot, akkor bátran irány annak centruma felé, majd északról utunkat állja a Tisza gátja és annak töltésén szépen elhajthatunk a korábban említett átkelőhöz.

kalandozasok hodmezovasarhelyen 05 03

Csongrád felé

kalandozasok hodmezovasarhelyen 05 04

Megérkeztem

kalandozasok hodmezovasarhelyen 05 05

Fölém magasodott "óvó" tekintettel a csongrádi kubikos

kalandozasok hodmezovasarhelyen 05 06

Szemet gyönyörködtető városkép

A Tisza töltése mellett kialakult egy szabadstrandos „bulinegyed" amely hívogatja a tikkadt vándorokat. Érdemes itt megállni kicsit pihenni. Tovább haladva a gáton a másik oldalt itt torkollik be a Körös, amelyből azonban a sok növénytől semmit sem látni. Látni viszont egy fantasztikus várat - amelyet bármely csemete szívesen bevenne, egy a tájba harmonikusan illeszkedő gátőr házat és egy a Tanácsköztársaságnak emléket állító beton emlékművet, amelyen a vörös csillag szép szürkére van festve...

kalandozasok hodmezovasarhelyen 05 07

Tisza part

kalandozasok hodmezovasarhelyen 05 08

A cölöpvár játékra hívogatja az aprónépet

kalandozasok hodmezovasarhelyen 05 09

A gátőrház romantikus épületei belesimulnak a tájba

kalandozasok hodmezovasarhelyen 05 10

A tanácsköztársaság egyik megmaradt emlékműve

A Tiszán átkelve Szentesre jutottam, ahol bizony megpihentem és jó néhány fényképet ellőttem a városról, mivel igen tetszetősnek találtam azt.

kalandozasok hodmezovasarhelyen 05 11

Szentes III.

kalandozasok hodmezovasarhelyen 05 15

Szentes IV.

Szentesről immáron erős szembeszéllel tekerhettem tovább végcélomig, Hódmezővásárhelyig. A kalauz ajánlotta 45-ös utat követtem, amelyet viszont az erős forgalom miatt én nem ajánlok senkinek. (Jobb a békesség, főleg ha van alternatív lehetőség is Szentes-Szegvár-Mindszent-Mártély-Hódmezővásárhely vonalat követve.) Az úton igen csak megküzdöttem az erős forgalommal és a széllel. Cserébe megkaptam az igazi pusztát 26 km-en át. Elhagyott és működő tanyákkal és füves legelőkkel. Ennek tanúbizonyságára álljon itt az alábbi kép.

kalandozasok hodmezovasarhelyen 05 16

A puszta

kalandozasok hodmezovasarhelyen 05 17

Fantasztikus hangulatot árasztó kilátó

A várost elérve kicsit csalódtam, nem lett meg a beharangozott 110 km, csak 90 km. Cserébe viszont új tájat, új településeket ismerhettem meg a legcsodálatosabb országban, amelynek neve: Magyarország.

Támogasd a működésünket

Ha tetszett a cikk, kérlek támogasd a munkánkat önkéntes adománnyal a Revolutos számlánkra bankkártyás fizetéssel. Ezáltal még több hasonló cikket fogunk tudni készíteni a szórakoztatásodra.

Hogyan működik az adományozás?