Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
Képriport a Naprendszer túráról
  Avagy a sülysápi karika.
prev
next

bionx01

Tiltakozás az elektromos rásegítéses kerékpárok kötelező biztosítása ellen.

A Magyar Kerékpárosklub (MK) weboldaláról kezdett el lassan terjedni az a hír, miszerint az Európai Bizottság az elektromos rásegítéses (pedelec) bringák - motorizált járművekhez hasonló - kötelező biztosításának bevezetését tervezi.

Az MK ezzel csatlakozott a kerékpáripar európai és hazai szintű tiltakozásához, mert egy ilyen döntés véleményük szerint egészségügyi, gazdasági és környezeti károkat okozhat, mivel a rendelkezés tömegeket tarthat vissza a kerékpározástól.

Az Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség, és nemzetközi szervezetük (a CONEBI-vel) úgy véli, hogy a szabályozás visszavetné az elektromos rásegítéses bringák népszerűségét. Ezzel nem csak munkahelyek kerülnének veszélybe, hanem ezen környezetbarát közlekedés terjedése is lassulhat. Állításuk szerint a kerékpározást visszavető szabályozásnak milliárdokban számolható egészségügyi, gazdasági és környezeti kockázatai lehetnek, miközben az ilyen bringák nem veszélyesek.

bionx01

Az elektromos rásegítéses bringák teljesítményükből fakadóan nem vehetők egy kalap alá a motorizált közlekedési módokkal. Véleményünk szerint ez egy új jármű kategória a kerékpár és a segédmotoros kerékpár között, mivel 25 km/h után lekapcsol, hajtásukhoz - a motorizált járművekkel ellentétben - ugyanúgy izomerőre van szükség. (Ha most valaki azt mondja, hogy ez nem igaz, mivel vannak úgynevezett speed pedelecek is, amelyek akár 45 km/h-s sebességgel is száguldoznak, annak jelzem, hogy azok nem ez a kategória. Azok közlekedéséhez jelenleg is felelősségbiztosítás, illetve bukósisak kell.)

Az e-bike külföldön és hazánkban is nagy népszerűségnek örvend. Oyan emberek előtt nyitják meg a kerékpározás lehetőségét, akik egyébként nem ülnének nyeregbe. A külföldi példákat figyelembe véve nem csak közlekedési eszközként kell rájuk tekinteni, hanem a szabadidő egészséges eltöltése alkalmas eszközre is. Ezek bizonyítékai a hazai utakon, kirándulóhelyeken is terjedő pedelecek, melyek Európa gazdagabbik országaiban hihetetlen mértékben terjednek.

Aki csatlakozna a tiltakozáshoz, az ITT letölthető angol nyelvű szöveget másolja ki, akár egészítse ki, és a leírt instrukciók alapján küldje el a Bizottságnak.