Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Vár Palócföld! 4/1
 Szeretnél teljesen feltáratlan vidéket megismerni, itt a szomszédban?
Látni és látszani. Nappal is!
  Az hogy te látsz, nem jelenti azt, hogy téged is látnak.
Okostelefon a balszerencsés bringás védelmében
   Ha egyedül tekersz, ott az esély egy olyan balesetre, amikor senki nem tudja rólad, hol és milyen állapotban fekszel.
Nyugati Bástya kerékpártúra 3/1
   Korán keltünk, hogy az augusztusi forróságot és a budapesti forgalmat minél jobban elkerüljük.
Bringás filmek
Évek óta gyűjtögetjük a kerékpáros filmeket itt a legfrissebb 27-es lista.
prev
next

alma_centivel

A rendszeres testmozgás az egészség alapvető eleme, a mozgáshiány pedig veszélyes betegségek jelentős kockázati tényezője.

A rendszeres testmozgás az egészség alapvető eleme, a mozgáshiány pedig veszélyes betegségek jelentős kockázati tényezője. A fizikai terhelésnek viszont sokféle formája létezik és ezért amerikai kutatók azt vizsgálták, hogy az igen gyakori anyagcsere tünetcsoport milyen mozgásformával javítható a legeredményesebben.

Napjaink gyakori megbetegedési formája a metabolikus szindróma (inzulin rezisztencia szindróma), mely  egy olyan állapot, amelyre elhízás, magas vérnyomás, magas vércukorszint és kóros vérzsír-összetétel (diszlipidémia) jellemző.

A felsorolt kockázati tényezők együttes jelenléte nagyban megnöveli a koszorúér betegség, a stroke ("gutaütés") és a cukorbetegség kialakulásának esélyét.

alt

A metabolikus szindróma kezelésének a megtervezett mozgás fontos része. Lori A. Bateman és munkatársai az American Journal of Cardiology-banközölték erre vonatkozó vizsgálatuk eredményeit.

Többletsúllyal élő, magasabb vérnyomású és vércukor értékű embereket vettek be a vizsgálatba, akiknek a vérzsír szintje ugyancsak kóros volt, tehát a négy "e" valamennyiüknél érvényesült. Életkoruk 18-70 között volt, valamennyien ülő munkát végeztek és keveset mozogtak. Véletlenszerű kiválasztás alapján a 86 résztvevő három csoport valamelyikébe került nyolc hónapra.

Az egyik csoport tagjai heti három napon, naponta háromszor 8-12 alkalommal súlyt emeltek, illetve ilyen típusú gyakorlatokat végeztek, lehetőleg minden izomcsoport megterhelésével. A résztvevők másik csoportja heti 120 percben futószalagon futott és szobabiciklizett olyan lendülettel, hogy elérjék a maximális oxigénfogyasztás 75 százalékát. Végül a harmadik csoportban lévők mindkét programot végigcsinálták nyolc hónapon keresztül.

A súlyemeléses program résztvevőinek izomereje fokozódott, de az anyagcsere tünetcsoport jellemzői nem javultak. Jelentősen javuló eredmény érvényesült a kombinált terhelés során. A futó és bicikliző csoport tagjainál igen kedvező hatást észleltek. "Az adatok azt jelzik, hogy önmagában a futás és a kerékpározás a legalkalmasabb a szív-és érrendszer állapotának karbantartására és javítására" - foglalják össze a cikk végén a szerzők.

Forrás: life-style.hu