Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Cube Cargo Hybrid
  Egy igazi különlegességet sikerült a tavasszal kipróbálni, amelynek a tapasztalatait megosztom most veletek.
Balaton kerülés 360 km-en keresztül
  Ez az igazi Balaton kör.
Hogyan kerüljük meg a Balatont kezdőként?
Tanácsok kezdő túrakerékpárosoknak.
Vár Palócföld! 4/4
  Várnak a Mátra ösvényei.
Vár Palócföld! 4/3
  A Cserhátban jártunk.
prev
next

 szarvashiba szentendren 03

Nemrég meghívott a szentendrei tévé, hogy nézzem meg a Korzó új burkolatfestését, és beszélgessünk róla.

Nemrég meghívott a szentendrei tévé, hogy nézzem meg a Korzó új burkolatfestését, és beszélgessünk róla. Arról a helyről van szó, ahol dél felől befut a Duna korzó utca a tulajdonképpeni Korzóba. Ott az autósok elkanyarodhatnak balra a Péter Pál utcába, mert a Korzóra, kerékpárokon kívül, csak engedéllyel (akkor is csak 3,5 tonna alatt), illetve taxinak szabad behajtani. Aki egyenesen tovább mehet, zebrát keresztez, amely jól beszűkíti az úttestet. Igazából egy autó fér el jól, holott jöhetnek szembe is. Régóta volt ez így, tudtommal nem volt vele semmi probléma, de most változtattak a forgalmi renden.

 szarvashiba szentendren 01

Természetesen bringával mentem ki terepszemlére. Elképedve láttam, mekkora szarvashibát követtek el. A zebra és az útszűkület után sárga csíkozással elzártak a forgalom elől egy területet, meghosszabbítva a szűkületet. Oda kerékpárral sem szabad letérni, gondosan le is festették a korábbi, amúgy eléggé kopott bringás piktogramot.

Ez mire jó? Kinek jó? Miért kellett a biciklistákat összeszorítani az autókkal a keskeny területen? Mikor a legvaksibbnak is kiütheti a szemét a természetes, jó megoldás: a kerékpáros nyomot kell folytatni a járda mellett, másfél méter szélesen az úttesttel szintbe hozni a zebra előtt kissé megemelt szegélyt, és a sraffozott terület Duna felőli oldalán végigvezetni a kerékpárutat. Ha bonyolultan hangzik, nézzék meg a képeket! Nyílegyenesen, veszélytelenül, egyszerűen lehetne keresztülbringázni, ehelyett veszélyes forgalomtechnikai megoldást sikerült kreálniuk. Kinek jutott eszébe ekkora ostobaság? Nincs főnöke, aki leintette volna? És azóta se jöttek rá, hogy hülyeséget csináltak?

szarvashiba szentendren 02

Ezek után szinte csak zárójelben jegyzem meg, hogy Szentendre egészén veszélyes mértékben lekoptak a kerékpáros piktogramok az aszfaltról, szinte észrevehetetlenek. Ez kinek a felelőssége? Nem kéne intézkedni?

Hajrá Szentendre!