Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Vadászat!
Mikor korlátozzák erdeink látogatását a vadászat miatt?
Keresztül az Északi-középhegységen
   Hungarian (half) Divide élménybeszámoló
Schwalbe Marathon Mondial
  Az igazi mindenes gumi.
Cateye Micro Wireless computer
  Avagy van-e hagyományos kerékpáros computerekre szükség az okostelefonok világában?
Cube Cargo Hybrid
  Egy igazi különlegességet sikerült a tavasszal kipróbálni, amelynek a tapasztalatait megosztom most veletek.
prev
next

 milyen az ideiglenes kerekparsavokon bringazni 02

Még a héten döntenek sorsukról

A Fővárosi Önkormányzat a héten dönt az ideiglenes kerékpársávok sorsáról. Mint tudjátok, Budapesten hónapok óta a bicikliseké az egyik sáv a Nagykörúton, ami szeptemberig biztosan így is marad. Viszont a szeptember sajnos megállíthatatlanul közeledik.

Sokakat érint, és érdekel ezeknek a sorsa. A Fővárosi Önkormányzat augusztus végéig várja a lakossági visszajelzéseket, elsősorban a körút kapcsán. Korábban a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) is közzétett egy ezzel kapcsolatos kérdőívet, valamit a Pulzus Kutató is készített ezzel kapcsolatban közvélemény kutatást.

Az önkormányzat nevében nyilatkozó Balogh Samu (a főpolgármester kabinetfőnöke) az ATV-n elmondta, hogy az iskolakezdés előtt el fog dőlni ezeknek a kerékpársávok sorsa. Hozzátette, hogy amennyiben továbbra is megmaradnak, akkor is hozzá kell majd nyúlni, mivel ezek ideiglenes sávoknak indultak, és rövid idő alatt kellett őket létrehozni, akad rajtuk javítanivaló. 

fenntarthatobb baross utcai kozlekedes elkeszultek a kerekparos es forgalomcsillapitasi fejlesztesek

Pirossal jelölve az ideiglenes kerékpársávok

Mint tudjuk ezek eléggé megosztották az embereket. Az autós szervezetek természetesen tomboltak. A Budapesti Autósok Közössége szerint viszont az autósok tudatos kiszorítása zajlik Budapesten.

A fentebb említett Pulzus Kutató által készített közvélemény-kutatás szerint a válaszadók 55 százaléka hajlik arra, hogy maradjanak a felfestések, 17 százaléka ellenzi ezt, míg 28 százalékuk úgy gondolja, hogy külön kerékpársávokra lenne szükség.

A Magyar Kerékpárosklub adatai szerint az ideiglenes kerékpársáv májusi kialakítása óta meghatszorozódott a Nagykörút kerékpáros forgalma, ami így a második legnépszerűbb kerékpáros útvonallá vált a városban.

A mi véleményünk szerint a körút csökkentett autó forgalma élhetőbbé teszi a belvárost. A cikk írója napi szinten használja ezt az utat bringával. Tapasztalatom alapján ezen intézkedések előtt is voltak dugók ezen az úton, ugyan úgy ahogy most is. A különbség csupán annyi, hogy most kevesebb autóból dől ott a füst és kisebb a zaj szennyezés.

Mellékesen megjegyezném, hogy a nyári tömeges tömegközlekedési út felújítási lázban legkényelmesebben bringával lehetett közlekedni a városban.