Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

miert

A stratégia 2030-ig jelöli ki a kerékpáros közlekedés fejlesztésének céljait

Az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ több civil szervezet közreműködésével együtt elkészítette a Nemzeti Kerékpáros Stratégiát - jelentette be Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkár hétfőn Budapesten.

A stratégia 2030-ig jelöli ki a kerékpáros közlekedés fejlesztésének céljait, és a társadalmi vitát követően véglegesítik. Az észrevételeket május 22-éig várják és beépítik az anyagba.

2016 óta gazdája a területnek és az elmúlt 6 évben számos fejlesztés történt: kerékpárutak épültek, elfogadtak egy KRESZ-módosítási csomagot. Ugyanakkor szükségessé vált egy olyan anyag elkészítése, amely megfogalmazza a célokat a fejlesztés irányait, ez valósult meg most.

Ebben a stratégiában 30 intézkedési sort fogalmaztak meg, ami tartalmazza az infrastruktúra kiépítését, a kerékpáros turizmust, a kerékpáros munkába járás ösztönzését és a kerékpárgyártást is.

a macko kor 04

Berencsi Miklós, az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ projektigazgatója hangsúlyozta: az a céljuk, hogy 2030-ra a kerékpár közvetlen, biztonságos, a gépkocsival szemben valós alternatívát jelentő közlekedési eszközzé váljon. Ezt négy témakör, a kerékpáros munkába járás, a turizmus, a közlekedésbiztonság, illetve a képzés és szemléletformálás köré csoportosítva fogalmazzák meg.

A többi között szeretnék valamennyi olyan utat kerékpározhatóvá tenni, ahol alapvetően nem tiltott a kerékpározás, illetve előirányozzák 16 kerékpáros turisztikai térség megvalósítását. Továbbá pénzügyi ösztönzőket is javasolnak a munkáltatóknak és az iskoláknak a kerékpáros közlekedés támogatására; szintén javasolják egy kerékpárgyártó-ipari klaszter létrehozását. A célok megvalósításának költségigénye 248 milliárd forint.

a macko kor 08

Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke konkrétnak, számonkérhetőnek és megvalósíthatónak nevezte a stratégiát. Közlése szerint a méréseik azt mutatják, hogy a kerékpárt az emberek 90 százaléka alapvető közlekedésre használja és csak 10 százaléka turisztikai céllal. Az emberek 16 százaléka számára a kerékpár az elsődleges közlekedési eszköz. Ebben a helyzetben sérelmezik, hogy a közlekedésre fordítható költségvetési és uniós forrásokból csupán egy százalék jut a kerékpáros közlekedés fejlesztésére.

Végül kifejezte reményét, a stratégia megfordítja azt a folyamatot, hogy a vidéki kistelepüléseken egyre többen hagynak fel a kerékpáros közlekedéssel és ülnek autóba.

A Nemzeti Kerékpáros Stratégia ITT! tölthető le.

Forrás: MTI