Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
Képriport a Naprendszer túráról
  Avagy a sülysápi karika.
prev
next

Kerkproz_olasz_nkormnyzatKétkerékre próbál átállni Bologna városa és példamutatást az önkormányzat dolgozóitól várnak. A polgármestertől a hivatalnokig egyre többen közlekedjenek kerékpárral és ehhez anyagi segítséget is ad a város.


A bolognai önkormányzat tíz dolgozójából ketten járnak kerékpárral dolgozni. Túl kevés, nekünk kell példát mutatni - szólt a közlekedési felelős, Andrea Colombo körlevele. A bolognai sajtóban is közölt felszólítás azt szorgalmazta, hogy a városvezetés minden tagja - a polgármestertől a polgármesteri hivatal portásáig - kétkeréken közlekedjen, akár hivatalos, akár magánjellegű útról legyen szó.

{reklam}

A közel négyszázezer lakosú Bologna önkormányzatának száz darabból álló kerékpárparkja van, ebből negyvenet a városi közlekedési rendőrség használ. Az önkormányzati dolgozók a bicikliket ingyen vehetik igénybe, de ha saját tulajdonú kerékpárral közlekednek, a város fizeti nekik a karbantartást és a biztosítást is.

Bolognában egyre újabb eszközökkel tesznek a környezetvédelemért: a gyalogosövezetnek számító városközpontból kitiltották a politikusok szolgálati járműveit is, jelentős kedvezményekkel támogatják a kerékpározókat és most az önkormányzatnál dolgozóknak is inkább biciklivel, mint autóval vagy taxival kell közlekedni. A dániai Koppenhágát tartjuk példaképnek, ahol öt lakosból kettő kerékpárral közlekedik - hangoztatta Virginio Merola bolognai polgármester az újságoknak.

A kerékpár a jelszó a szintén Emilia Romagna tartománybeli Ferrarában és a liguriai Livornóban is. Olaszországban 2001-ben alig három százalék volt a kerékpárral közlekedők aránya, az idén már kilenc. Tíz év alatt az itáliai kerékpárutak hosszúsága 1200 kilométerről 3200-ra nőtt.

Forrás MTI