Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

bubi 01

A tervek szerint elektromos kerékpárok is lesznek az ú flottában

Új, nemzetközi viszonylatban is innovatívnak számító közbringarendszer indul 2026-ban Budapesten, amely a mostaninál jelentősen nagyobb, rugalmasan bővíthető flottával és elektromos rásegítésű kerékpárokkal valósul meg. Az állomások a külsőbb városrészekben élőknek is elérhetők lesznek, ráadásul a tervek szerint a bringákat a Mobi-pontokon is fel lehet majd venni, illetve leadni. A jelenleg érvényben lévő szolgáltatási szerződés 2025 végén jár le, ezért a Budapesti Közlekedési Központ nemzetközi jógyakorlatok vizsgálata, társadalmi egyeztetések, valamint piaci szereplőkkel való konzultációt követően október elején közbeszerzési eljárást indít a Bubi 3.0 szolgáltatás megvalósítására. Az eljárás lebonyolítása körülbelül 8-10 hónapot vesz igénybe, az új szerződés megkötése jövő nyáron lehet esedékes, az új kerékpárok pedig 2026 első hónapjaiban érkezhetnek.

Tovább a Bubi 2.0. által kijelölt úton

A 2021 áprilisában megújult közbringarendszer, a Bubi 2.0. nem csak abban jelentett újdonságot a korábbi rendszerhez képest, hogy modernebb eszközparkot biztosított, hanem abban is, hogy a kerékpárok már nem képezték a BKK tulajdonát, a társaság mint szolgáltatást vásárolta meg a bringákat.

bubi 04

A Bubi 2.0. sikere magáért beszél: a Bubi 1.0 radikális megújítása után, a könnyebb bringáknak, kényelmes és felhasználóbarát bérlési rendszernek, valamint az egyre több állomásnak köszönhetően 5-10-szeresére nőtt az utazásszám.

Az új rendszer a tervek szerint legalább 5000 kerékpárt biztosít majd, amelyből legalább 1000 db elektromos rásegítésű lesz, és a jelenlegi szolgáltatási terület határától messzebbi, minden fontos, legalább 30 ezres utazásszámmal rendelkező közlekedési csomópontot, így az összes metróállomást is lefedi majd. Az új szolgáltatás olyan városrészekbe is elér majd, mind az Örs vezér tere, Kőbánya-Kispest, Újpest-városkapu, a József Attila-lakótelep, Angyalföld, Zugló vagy az Őrmező. A kerékpárok ráadásul már a Mobi-pontokon is felvehetők és leadhatók lesznek.

Forrás: BKK