Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Teszt: Lazer Roller + Net bukósisak
  Figyi ez ár/értékben nagyon jó!
Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
prev
next

bubuIgenSzeptember 22-én írják alá azt a támogatási szerződést, amellyel elindulhat az első Budapesti Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszer, pályázaton nyert nevén a BuBi.

Bár eredetileg már a nyáron elkészült volna, még várnunk kell a főváros első közösségi biciklikölcsönző rendszerére. A Mobilitási Hét keretében 2011. szeptember 22-én, az Európai Autómentes napon dr. Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár (NFM), dr. György István főpolgármester-helyettes és Vitézy Dávid vezérigazgató (BKK) aláírják a Budapesti Kerékpáros Közösségi Közlekedési Rendszer Támogatási Szerződését.

{reklam}

BuBiDokkolkTrkpA projekt célja a főváros környezetbarát közlekedési szolgáltatásainak bővítése. A több mint ezer kerékpár kölcsönzésére 74 budapesti gyűjtőponton, átlagosan 20 férőhellyel lesz lehetőség.

A kerékpárokat egy kisebb összegért lehet majd bérelni, használat után pedig bármely gyűjtőponton letehetjük. A hagyományos közösségi közlekedéshez hasonlóan biztosított lesz az egyirányú utazás is. A kerékpárok felvétele és leadása hitelkártya, chipkártya vagy mobiltelefon használatával működne.

A kerékpárok nem szabványalkatrészekből épülnek, hogy az alkatrészeket se legyen értelme ellopni. GPS-szel szerelik fel a bicikliket, így a kerékpárok helyét, a fizetést és a foglaltságot is nyomon lehet követi, vagyis megnézhetjük majd interneten, hogy hol mennyi bicikli van. A bringákat dokkolón kívül is le lehet zárni, de csak saját zárral és csak saját felelősségre. Vagyis ha a biciklit ellopják a használat alatt, a kárt a használónak minden esetben meg kell téríteni.

A technológiai megvalósítás részleteit a BKK a következő néhány hónapban dolgozza ki. A beruházás költsége korábbi becslések szerint csaknem 1,1 milliárd forint. Hazai tapasztalatok híján azonban a tényleges ár a közbeszerzési eljárások során derül majd ki.

A sikeres bevezetés esetén a rendszer későbbi bővítése is napirenden van, hisz nyugati nagyvárosokban ezek a rendszerek több tízezer kerékpárral működnek.

Kapcsolódó cikkek: