Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

 A hónap megyéje: Zala vármegye
  Zala megyei kerékpártúra ajánló.
A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
prev
next

bubi 03

Megduplázódik a jelenlegi flotta, és már villany kerékpárok is bérelhetők lesznek.

Szélesebb felhasználói réteg számára válik elérhetővé a megosztott bringázás lehetősége a Bubi 3.0.-val, ami a tervek szerint modern, elektromos rásegítésű bicikliket is tartalmazó megduplázódó flottával és külvárosi lefedettséggel érkezik 2026-ban. Mindezt egy új, a BudaPart városnegyedben található, Kopaszi-gáton telepített gyűjtőállomás felavatásával összekötve jelentették be.

Sikertörténet lett a Bubi 2.0.

Dr. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója az eseményen elmondta: „A Bubi 2.0. talán az egyik legszerethetőbb sikertörténetünk, amely a számokat tekintve is magáért beszél: átléptük a 8 milliós bérlési számot, az állomások száma pedig 158-ról 208-ra bővült a mai nappal. A Bubi evolúciója leképezte a kerékpározás evolúcióját és a kerékpárhálózat fejlesztését is Budapesten: ma már minden korosztály bubizik, a Bubi 1.0 radikális megújítása után 5-8-szorosára nőtt az utazásszám. Az 1.0.-ról a 2.0.-ra való váltásnál figyelembe vettük az ügyfelek igényeit és a digitális fejlődésben rejlő lehetőségeket, és eltökélt célunk, hogy a Bubi 3.0. rendszerében is folyamatosan fejlesszük a szolgáltatást – mondta el Walter Katalin. „Ezen az úton megyünk tovább a Bubi 3.0.-val, amely több százezer bel- és külvárosban élő budapesti számára jelent majd fenntartható közlekedési alternatívát a jövőben – tette hozzá.
 
A BKK már hónapokkal ezelőtt elkezdte a Bubi 3.0. létrejöttéhez szükséges előkészítő munkákat. A társaság rövidesen piaci konzultációt indít, hogy a nemzetközi jógyakorlatok megismerése után a város igényeihez leginkább illeszkedő szolgáltatást választhassa ki az ősszel induló közbeszerzésen. Olyan közbeszerzés kiírása a cél, amely lehetővé teszi, hogy a rendszer a jövőben is rugalmasan bővíthető legyen. A BKK számára fontos, hogy folyamatosan felmérje az ügyféligényeket – egy tegnap elindított online kérdőívvel jelenleg azt vizsgálja, hogy mennyire elégedettek a budapestiek a Bubival.

A tervek szerint az új közbringarendszer 2026-ban érkezik. A Bubi 3.0. rendszerében megduplázódik a jelenlegi flotta, és nem csupán hagyományos, hanem elektromos rásegítésű kerékpárok is bérelhetők lesznek.

Az új eszközpark és állomások a jelenlegi szolgáltatási terület határán túl, minden fontos, legalább 30 ezres utazásszámmal rendelkező közlekedési csomópontoknál – úgymint az Örs Vezér tere, Kőbánya-Kispest, Újpest-Városkapu, a József Attila lakótelep, Angyalföld, Zugló vagy az Őrmező – is elérhetővé válik.

Évről évre többen bubiznak

A Bubi évek óta egyre népszerűbb: a BKK legutóbbi, tavalyi évre vonatkozó összegzéséből kiderül, hogy 2023-ban a Budapesten közlekedők több mint 3,4 millió alkalommal használták a közbringa-szolgáltatást, mely során összesen közel 7 millió kilométernyi utat tettek meg. Az új Bubi 2021. májusi indulása óta pedig már több mint 8 milliószor utaztak a fővárosban a jellegzetes zöld kerékpárokkal. A hatalmas érdeklődést mutatja, hogy a Bubi 1.0.-hoz képest nagyságrendekkel jobb a megosztott kerékpárok kihasználtsága: az előző rendszer utolsó teljes évéhez (2019) képest tavaly már 5-8-szor több alkalommal választottak Bubit utazásukhoz a BKK ügyfelei.

Évről évre egyre több gyűjtőállomás áll a felhasználók rendelkezésre. Tavaly szeptemberben, a Mobilitási Héten a Bubi-állomások száma elérte a 200-at, idén már 208 állomáson elérhetők a Bubik.

Forrás: BKK közleménye