Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
Képriport a Naprendszer túráról
  Avagy a sülysápi karika.
prev
next

HPIM0001.átméretezettÚj családtaggal bővültünk. Na nem most, és nem úgy de csak most jutottam el odáig, hogy "papírra vessem", és megosszam veletek élményeimet.

Az új jövevény egy 1989-es GT Karakoram. A GT kerékpárokat szinte mindenki ismeri, de nem tudom tudjátok-e, hogy a Karakoram mit jelent?

A Karakorum (nyugati szóhasználattal Karakoram) hegység Pakisztán, India és Kína határvidékén terül el, Ázsia legnagyobb hegyvonulatainak egyike, melyet gyakran a Himalája részeként emlegetnek, noha nem része annak. A Karakorumnak több mint 60 db. 7000m-nél magasabb csúcsa van, köztük a világ második legmagasabb hegycsúcsa, a K2., (8.611m), vagy az egyik legismertebb csúcs, a 8.126 m magas Nanga Parbat. A sarkvidékek után itt található a legtöbb gleccser, köztük a világ 2. és 3. leghosszabb gleccsere.

Ezt a hegységet szeli át a Karakoram Highway. A highway-t jelen esetben szó szerint kell érteni, az utat a világ legmagasabban fekvő aszfaltozott nemzetközi főútjának tekintik, nevezik magashegyi útnak is. Pakisztán fővárosát, Iszlamabadot köti össze a Kínai Kashgar városával. Az út hossza 1.300 km, ebből 800 km van a pakisztáni oldalon. Olyan legendás helyeken halad keresztül, mint az indiai civilizáció bölcsőjeként számon tartott Indus-völgy, a Hunza folyó völgye, a már említett Nanga Parbat, de szerintem ide említhetjük a 2010-ben földcsuszamlás következtében létrejött Attabad tavat is, ami 22 km hosszú, helyenként 100 m mély, és a Hunza folyó vize táplálja. A földcsuszamlás miatt 6.000 ember vált főldönfutóvá, és további 25.000-nek kellett elhagynia lakóhelyét. A Karakoram Highway legmagasabb pontja a pakisztáni-kínai határon 4.693 m-en található Kundzseráb-hágó (Khunjerab Pass).

sostmap200510

Az utat 1959-ben kezdték el építeni, és 1979-ben fejezték be. Az építkezés során 810 pakisztáni, és 200 kínai munkás halálát regisztrálták, de nem hivatalosan ennél jóval nagyobb számokról beszélnek. A közlekedők részére 1986-ban került megnyitásra. Jelenleg az út bővítése folyik, 30m! szélesre szeretnék megépíteni. 

karakoram highway in pakistan 7150 Mit lehet ehhez hozzáfűzni?

 Hogy végül is a Karakoram hegység és a Karakoram Highway közül melyik volt a névadó, nem tudom. Talán nem is olyan fontos...

Ennyi kis kitérő után térjünk át a "lényegre". A GT Karakoramra. A bringa eddig Kaposváron pihent egy garázs mélyén, pont itt volt az ideje leporolni.

Kedvesem szülinapja előtt egy bő egy héttel aztán megérkezett:

HPIM0001.átméretezett GT Karakoram all terra
HPIM0007.átméretezett Meglehetősen ápolatlan volt szegény...
HPIM0008.átméretezett ...de részletek így is gyönyörűek. A Shimano "U" Brake.
HPIM0003.átméretezett Shimano LX váltó szett, biopace hajtómű.
HPIM0048.átméretezett Jól látszik a Flexstem kormányszár. Ilyennel már nem sűrűn fogtok találkozni.

Flexstem Offroad. Na, erről kicsit bővebben.

A Flexstem kormányszárat az amerikai Bob Girvin kerékpártervező alkotta meg 1987-ben, és hegyi kerékpározáshoz lett kifejlesztve. Girvinnek úttörő szerepe volt a kerékpárok felfüggesztésének fejlesztésében, elsősorban az elasztomer alkalmazásával. Nevéhez fűződik a Proflex felfüggesztés rendszer, amely az Offroad kerékpárok révén vált ismertté. A kormányszárak 1991-től Girvin Flexstem néven kerültek forgalomba.

HPIM0019.átméretezett

 ....a Deore Dx agyakkal. Siralmas állapotában is szép.

Első lépésként apró darabjaira lett szétszedve a bringa, és minden egyes alkatrésze alapos nagytakarításon esett át.

 HPIM0036.átméretezett

Itt most nem untatok senkit, hogy mit mivel hogyan miben. De ha valakinek segítségre van szüksége, bátran tegyen fel kérdéseket.

A váz hihetetlen jó állapotban volt, csak a jobb oldali láncvillán volt egy csúnya leverődés, és a felső csövön egy mély sérülés.

 HPIM0030.átméretezett

Nem tudom mit művelhettek vele, többet lehetett itt a lánc mint a lánckeréken...

HPIM0040.átméretezett 1

...de aránylag tűrhetően sikerült kijavítani.

A hajtómű is szebben mutat némi tisztogatás és polírozás szerű simogatás után. Másik képet akartam ide tenni a javított részről, de eltűnt. Egyébként nem kell megijedni az ilyen jellegű sérülésektől. Ha vannak otthon megfelelő színek, gyorsan meg lehet oldani. Csiszolás, rozsdátlanítás, zsírtalanítás, alapozás, csiszolás. Az alap szürke szint felvittem, aztán kikevertem sötétebb szürke, zöldesfekete árnyalatokat, és megpróbáltam kipöttyözni. A végén lakkréteg. Na jó, időben egy kicsit tovább tart, és valamivel macerásabb.

Igazából semmilyen negatív élményről nem tudok beszámolni a Karakorammal kapcsolatban. Az alkatrészeken a tisztogatás után sem találtam erős kopás nyomokat, az összes csapágy nagyon-nagyon jó állapotban van. A külsérelmi nyomok csak a korábbi tulajdonos hanyagságára, és karbantartás hiányosságaira vezethetőek vissza, mert hogy sok kilométer nem került bele, az biztos.

 HPIM0050.átméretezett

 A már sokat bizonyított Araya CV-7. Nem volt kis feladat levakarni az "odakozmált" szutykot.A brigéciol sokat segített rajta.

HPIM0026.átméretezett

 A bmx korszakból örökölt Gt A'me markolatokat sajnos le kellett venni, elörgedett. A kormányszarv sem élte túl az időt.

HPIM0024.átméretezett

 HPIM0024.átméretezett.JPGElől Shimano canti-fék.

HPIM0049.átméretezett

 A kormány rugózását biztosító elasztomer is elporladt, egy kemény gumibakkal lett pótolva, ami nem rugózik vissza olyan keményen, hogy csukló sérülést okozzon.

Gyakorlatilag ennyi volt a hiba a biciklin, ezen kívül még egy gumi borítást kellett pótolni a fékkaron. A gumiabroncs és nyereg kopást/elöregedést nem ide sorolom. A felni átfűzését követően mindenhova friss zsír került, a bowdenház is kapott egy kis kenést a WD40-es kezelés után , aztán visszakerült minden a vázra.

És ez lett belőle:

HPIM0064.átméretezett

A nyereg nem oda való, de már úton van a korban odaillő.

 HPIM0066.átméretezett

 Egy kicsit másképp mutat, mint az elején