A Csepel NIK típusú kerékpárjainak névadója az 1946-49 között fennálló Nehézipari Központ.
Név: NIK Csepel
Gyártmány: WM
Évjárat: 1948.
Származási hely: Magyarország
Váz anyaga: acél
Villa: 28"-os Csepel egységvilla, alumínium villafejsapkával díszítve
Fékkarok: acél fékkar
Fékek: elöl gumira ható rudazatos dörzsfék, hátul Granat kontrafékes agy
Hajtómű: 48/19 áttételű, ékes rögzítéssel, Extra Super típus
Sebesség fokozat: egy sebesség
Agyak: acél agyak nikkelezve, hátul Granat kontraagy
Súlya: ~17-18 kg
Gyűjtő: Tóth Zsolt
A Csepel NIK típusú kerékpárjainak névadója az 1946-49 között fennálló Nehézipari Központ. Feladata az ország kohászatának, vas-és fémiparának gépgyártásának összefogása volt, melyet megszűnését követően a Nehézipari Minisztérium vett át.
Feltehetően a típust is a NIK fennállásának 4 éve alatt gyártották. Jellemzőjük: 30 mm csőátmérő, nagy tengelytáv, a kor színvonalának megfelelő gumiperemes kerékabroncsok, elől a gumira ható rudas-, hátul német importból származó Torpedo kontrafék. Kormányuk fa markolattal és Trilla csengővel felszerelt, nyergük egyszeres csavarrugózással ellátott, műbőrborítású Juventus típus. Valószínűsíthetően többféle lánckerékkel készültek. A típus életében érdekes fordulat, hogy 1948-ban, a kommunista hatalomátvételt követően a korábbi, díszes váznyaktáblákat egyszerűbb, puritánabb kivitel váltotta fel.
Nyeregben: Kényelmességének és áttételének köszönhetően viszonylag hosszabb túrákra és beállítástól függően többféle terepre is alkalmas. Főleg vidéki használatra célszerű, mivel kevésbé fordulékony típus. Nagy tengelytávja és a homlokcső hegyes szöge miatt úttartása kitűnő.
Kedves olvasónk!
Ebben a rovatban retro (2000 előtt készült) kerékpárokat mutatunk be. Ha van egy régebbi kerékpárod akkor és szeretnéd, ha bemutatnánk, kérlek írj nekünk egy mailt (info@holkerekparozzak.hu). Minden régebbi márkás kerékpár izgalmas lehet.