Teszteltük a Bükk Hegyikerékpár Maraton e-bike nyomvonalát.
A napokban kicsit megélénkült a felsőtárkányi Egeres-völgy, pedig hol van még a Bükk Hegyikerékpár Maraton augusztusi futama. A szervezők meghívták a szponzoraikat és néhány újságírót, hogy közösen teszteljék le az idén debütáló ebikeshop.hu Pedelec Futam tervezett nyomvonalát.
A pálya maga a 38 km-es rövid, és a 16 km-es miniptáv hegyes-völgyes útjaiból áll össze. 53 km hosszú és kb. 1100 m szintet kell teljesíteni. Jó hír, ha valamely versenyző túl lelkes és hamar lemeríti az akkumulátort, az a 37. km után a versenyközpontnál jár és könnyedén feladhatja a versenyt, nem kell még 16 km-t sétálnia, közben legyőzve egy 10 km-es emelkedőt.
A pálya tesztet egy apró közjáték előzte meg. A Decathlon képviselője Gulyás Péter a helyszínen írta alá a verseny főszervezőjével, Nagy Ádámmal a szponzori szerződést, amely rögzíti a köztük lévő együttműködést.
A helyszínre 12 PEDELEC hegyikerékpár érkezett, amelyeket a szponzorok, az ebikeshop.hu és a Shimano biztosított. Miután mindenki kiválasztotta a számára szimpatikus kerékpárt elkezdődött a pályabejárás. Hogy milyen az idei Bükk Hegyikerékpár Maraton ebike nyomvonala, arról számoljanak be a résztvevők:
Bognár Tamás - Bikemag
Véleményem szerint a Bükk Maraton pedelec futamának nyomvonala nem túl nehéz ahhoz, hogy kezdő hegyikerékpárosok is végig tudjanak rajta menni, viszont a tempó növelésével azért a lejtőkön nem árt majd résen lenni.
Szerencsére a táv úgy lett kijelölve, hogy megtehető legyen a kisebb akku kapacitással ellátott elektromos kerékpárokkal is, de mindenképpen taktikázni kell majd a rásegítési fokozatok használatával, mert maxon hajtva biztosan kevés lesz bennük az elektron. Akár cross trekking típusú gépekkel is teljesíthető, persze ilyenkor a lejtőn a bringa képességeinek megfelelően kell a sebességet megválasztani!
A pálya nyomvonala bemutatja a Bükk-hegység szépségeit, több helyen csodálatos kilátás nyílik a környékre, így akár egy sportosabb túrának is felfogható az ebike futam. Persze biztosan lesznek, akik az utolsó csepp energiát is kiveszik majd magukból és a bringából egyaránt a győzelem érdekében.
Lévai Zsuzsa - Cartographia
Én most ültem először e-bikeon, és egyből a mély vízbe kerültem, hiszen az út aszfaltot sem sok helyen látott. Két nyomos hegyi utakon tekertem, ami nem is volt könnyű terep. Nagy élmény volt úgy tekerni egy órán át hegynek fölfelé, hogy sport érték megléte mellett élvezetes is volt. Hagyományos bringával én itt csak szenvedtem volna, vagy neki sem indulok.
Gulyás Péter - Decathlon
A pálya nekem nagyon bejött. Változatos, nem tűnik monotonnak. Mint rendszeres Bükk Maraton teljesítő, az egyes részek ismerősek voltak. Hatalmas élmény volt, hogy ahol hagyományos kerékpárral szenvedős a mászás, most 20-25 km/h sebességgel tekertem és közben beszélgettem a többiekkel.
Köszönöm a rendezőknek, hogy megszervezték számunkra ezt a mai napot. Jó volt megismerni, arcot párosítani a többi szponzor nevéhez. Érdekes volt betekintést nyerni egy ilyen nagy rendezvény szervezésébe. Külön jól esett, hogy a szervezők több dologban kikérték a véleményünket.
Szűcs Ákos - ebikeshop.hu
Pénteken meghívást kaptunk a cégünk (Ebikeshop) által is szponzorált augusztusi Bükk maraton pályabejárására. Mivel magam is nagy rajongója vagyok a MTB szakágnak, munkámból kifolyólag a pedelec MTB -nek, ezért különösen nagy várakozással tekintettem az esemény felé. Szerencsére nem kellett csalódnom. :)Már így 3 hónap távlatából is látszik, hogy a szervezők egy tökéletes, minden részletre kiterjedő európai szinten is kiemelkedő rendezvényt szeretnének összehozni.
Aki valaha is tekert már a Bükkben az tudhatja, hogy ennél szebb és technikásabb MTB útvonalakkal nem nagyon találkozhatunk országunk más területein. Ez most pénteken is így volt. Lelkes kis csapatunkkal bejártuk a leendő pedelec futam nyomvonalát (természetesen elektromos kerékpárokkal), ahol rögtön kiderült nem lesz elég a leendő versenyzőknek kizárólag az akkumulátoruk és a kerékpárjaik teljesítményére hagyatkozniuk. Aki nem teszi oda magát, annak lesznek problémái az energiaszinttel a pálya utolsó kilométerein.
Remélem az elkövetkezendő hetekben minden olyan lelkes pedelec MTB rajongóhoz eljut a rendezvény híre, aki szeretné kipróbálni magát egy igazi pedelec megmérettetésen.
Bódi Csaba - HEOL
Az aksi jól bírta, mi pedig feltöltődtünk. Itt némi ellentmondás azért előtör, mert ugye ahhoz, hogy a boldogsághormon elöntse az embert, energiabefektetésre van szükség. Vagyis lefáradásra. Tévút, ha valaki azt gondolja, hogy az e-bike, csendes motorkerékpárként működve levesz minden terhet az ember válláról. Ami viszont nagyon igaz, hogy az e-bike könnyen leveszi az embert a lábáról.
A felfelé haladva olykor saras, a lejtmeneti száguldásban vályús, poros út egy-két bukást is eredményezett, mégis derűs a kép. A pálya kiváló ismerőjeként Nagy Ádám főszervező a beiktatott rövid pihenők során mindig előrukkolt egy sztorival, ami nemcsak a hangulatnak tett jót, de újabb lendületet is adott. A versenyzőknek „kimaradó” táj csodálata a tesztelőknek osztályrészül jutott, meggyőződve arról, hogy ezt kihagyni vétek lett volna.
Berecz Béla - Holkerékpározzak.hu
18 éve segítek a verseny rendezésében, a pálya kijelölését minden évben én végzem. Sajnos fiatalabb már nem leszek, és a térdem max 30-40 km tekerést enged fájdalom nélkül. Most viszont ki nyílt előttem a világ, hisz letekertem a távot úgy, hogy semmi bajom sem volt.
A résztvevőknek üzenem, hogy kössék fel a gatyát. Verseny körülmények között nem csak a motor teljesítménye fog számítani, hanem a lábukban lévő erő is. Hisz lesz a távban több olyan hosszabb lejtő, amelyen 40 km/h fölött lehet haladni, ha tekerik a bringát…
Sok sikert a teljesítéshez. Győzzétek le a hegyeket!
Kakuk András - Mozgásvilág
Nekem hogy tetszett?
Fenn a hegytetőn, ahol a kerítés mellett bringázunk mindig meg akarok állni, hogy a tájban gyönyörködjek. Sajnos a versenyen visz a vérem. Azaz ez a ti hibátok, mert versenynek nevezitek és emiatt hajtok, mint a gép. Most legalább volt alkalmam megállni és kiélvezni a tájat.
Ebike-al teljesíteni a kört egyáltalán nem könnyű. Hiába a rásegítés elfáradtam, minden induló el fog fáradni. Sikerült olyan távot kiötölni, amit boost vagy turbo fokozatban nem lehet végigcsinálni így hagyni kell a lábakat is dolgozni. Érdekes kombója ez a fizikai felkészültségnek és a stratégiának. Majdnem mint egy forma-1-es verseny. A kör előnye még, hogy a technikailag kevésbé képzettek is bevállalhatják. Nincs benne sok gyökeres, sziklás, technikailag nehéz szakasz.
Horváth Szabolcs - Shimano
Egy jól szervezett tesztnapon vehettem részt, ahol egy nagyon kedves vendéglátásban volt részem. Örülök, hogy sikerült megismerni a többi szponzor képviselőjét is.
A pálya remek! Jó, hogy e-bikeal figyelni kell az akkumulátor felhasználásra. Mi most a távot túraként teljesítettük, ahol az aksi kapacitásának 80-85%-át kihasználtuk. Kíváncsi leszek, hogy verseny körülmények között a résztvevők hogyan osztják be az akkumulátor kapacitását és a saját erejüket. A pálya, mint megtapasztaltam száraz körülmények között igen gyors, sodrós kanyarokkal rendelkezik. Erre figyeljenek a leendő versenyzők!
A fotókat Lénárt Márton készítette. További képek ITT! találhatóak.