Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

 A hónap megyéje: Zala vármegye
  Zala megyei kerékpártúra ajánló.
A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
prev
next

penzkidobasHacsak nem akarod a pénzed az ablakon kidobni...

Az alábbi cikket a Duna Kerékpárbolt oldalán találtuk. Mivel mondanivalójával teljes mértékben azonosulni tudunk, így népművelés céljából leközöljük. Ha már egy embert meggyőzünk arról, hogy ne a multiban vegyen magának kerékpárt, akkor megérte!

Vasárnap délután beugrottunk egy hazai sportáruházba, zoknit venni...

Bringaboltos lévén, a kíváncsiság hajt és amerre járunk, megnézzük az aktuális bringabolt vagy egyéb áruház bringás kínálatát. Nevezzük ezt piackutatásnak, vagy szimplán csak a sport iránti érdeklődésnek.

Esetünkben is körül néztünk kicsit a bringa osztályon... Az árak kiegészítők terén elfogadhatóak voltak, alkatrészek terén pedig, fogalmazzunk úgy, hogy nagyker árakkal találkoztunk.

Persze, persze, értem én, hogy a multi külföldről rendel, eleve szerződött partnerekkel áll kapcsolatban és azt is értem, hogy a végfelhasználó is inkább a multit választja, ha alkatrész kell, hiszen a kiskereskedőnél, mint amilyenek mi is vagyunk, magasabb árakkal találkozik.

Ebből adódik, hogy azt gondolja a kedves végfelhasználó, hogy a kiskereskedő lehúzza őt, mert a multinál 2/3-ad áron látta ugyanazt a kazettasort, mint amennyiért én a pultra teszem. De tekintsünk el ettől a témától, mert ez egy egészen más téma, melyről egy másik bejegyzésben írok majd...

Szóval, vasárnap délután, kb 4 óra magasságában tömve volt az áruház kerékpáros részlege.

Gyerekek próbálgatták a bringákat, élvezettel tekerték, a színeket vizslatták, hogy a kék vagy inkább a narancs színűt vigyék el egy körre... Egy kissrác, olyan 12 év körüli egy 27,5-es "fuly" bringán tekert körbe-körbe, ami enyhén szólva sem volt üzembe helyezve. Nyeklett-nyaklott alatta, bár szemmel láthatólag ez nagyon tetszett neki.

Gyorsan szemügyre vettük a kínálatot. Szó mi szó, hatalmas volt a választék minden téren. Rengeteg szín, ami valljuk be csábítóan hat, ha mondjuk gyerek vagy női bringát kell vennünk.

És itt be is fejezhetjük az elismerő szavak halmozását.

Ugyanis a minőség, mint olyan erősen kifogásolható volt szinte az összes bringánál.

300.000 Ft alatti kategóriában egyet sem láttam, amire azt mondanám, hogy biztonsággal ráültem volna.

gagyi

Még a 125 ezres kategóriában is olyan trekking bringákkal találkoztam, melyek menetes hátsó aggyal rendelkeznek, no name alkatrészekkel felszereltek, lemez fékkarokkal ellátott bringák. Ezekkel csak az a baj, hogy ha egy cca. 100 kilós ember ráül és elkezd vele bringázni, egyrészt megállni nem tud majd vele, másrészt a hátsó kerék tengelye záros határidőn belül megadja magát, eltörik.

Sokan nem tudják, mielőtt kerékpárt vásárolnak, hogy milyen alap felszereltséget kell figyelembe venniük! Nem a szín és a kinézet a fontos, hanem a felszereltség!

És ez a hiány máris maga után húzza a következő kérdést is, hogy akkor a helyszínen lévő eladók majd segítenek kiválasztani a számunkra megfelelő kerékpárt. Hát nem!

Ugyanis ez egy multi!!!! És ebből adódóan a profit a lényeg és az eladások száma. Tehát az eladóknak az a lényeg, hogy minél nagyobb darabszámot produkáljanak eladásból a hónap végi kimutatásban és nem az, hogy a kedves vásárlónak ajánljanak vagy esetleg ne ajánljanak megfelelő kerékpárt. Hiszen hogyan is nézne ki ha az áruházi eladó lebeszélné a vásárlásról a fiatalembert, aki 190 cm magas és 100 kg, hogy meg ne vegyen egy előbbiekben említett trekking kerékpárt... És hogyan nézne már ki, hogy ha elmondaná neki, hogy amennyiben ezt a konstrukciót választja, úgy fél éven belül garantált a tengelytörés, a szimpla falú kereke nem fogják bírni a terhelést és a lemez fékekkel sem fog tudni megállni, pláne nem esős időben!

Egyértelműen ezt nem tehetik meg az áruházi dolgozók! Érthetőek az okok! Produkálni kell!

Csupán ilyenkor az a kérdés merül fel bennem, hogy ezek a vásárlók akik megveszik a hőn áhított kerékpárt, amire esetleg gyűjtögettek is, nem kapnak a pénzükért cserébe semmit!

Se műszakilag, se hozzáértés tekintetében nem láttunk olyat, ami miatt azt merném állítani, hogy a nagy áruházban vásárolt kerékpár jó vétel lenne.

Valóban fontos az ár! Hiszen valljuk be, csábítóan hangzik, hogy új kerékpárt lehet venni már 27.000 Ft-tól, ugyanakkor ne felejtsük el azt, hogy azt a kerékpárt üzembe is kell helyeztetni, ami plusz kiadást jelent. Ha ugyanis az üzembe helyezés kimarad, máris ugrott a garancia!

Továbbá az sem elhanyagolható, hogy az áruházi kerékpár bár egyszerre kevesebb kiadást jelent, sajnos biztosra mondható, hogy egy éven belül a többszörösét költjük majd el szervizre és alkatrészekre, melyek szépen tönkre mennek és cseréjük nem tartozik a garanciális szerviz bűvkörébe.

Továbbra is az a tapasztalatunk, hogy jobban megéri akár gyűjtögetni és egy jobb modellt választani, mint megvenni az áruházi bringát és csak szívni vele.

Mindenhol vannak akciók, csábító ajánlatok, kerékpár beszámítás, stb... Használjuk ki a lehetőségeket!

Írta: Duna Kerékpárbolt