Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
Képriport a Naprendszer túráról
  Avagy a sülysápi karika.
prev
next

cateyevolt300 01

Kicsi, erős, praktikus!

Az idei évben a Paul-Lange Hungary Kft -a CatEye hazai forgalmazója- jóvoltából a CatEye Volt300 lámpát nyúzom. A lámpa két részből áll, egy fém első egységből, és egy műagyag akkumulátorból, amely egyszerűen belecsavarható a lámpatestbe. Szürke színe szemet gyönyörködtető.

cateyevolt300 02
CatEye Volt 300 csomag tartalma: lámpa, plusz akkumulátor, gyorstöltő, rögzítőbilincs.

Technikai paraméterei:
1 db fehér LED
fókuszált „Opticube” lencserendszer
300 Lumen (lm) fényteljesítmény
2 db Li-ion akkumulátor, 3.7V-2200mAh kapacitás
5 üzemmód
3 óra töltésidő gyorstöltővel (a csomag tartalmazza), vagy 6 óra micro USB kábeles töltés
FlexTight™ rögzítőrendszer
Kb. 3 óra üzemidő maximális teljesítmény mellett, vagy akár 60 óra láthatóságot biztosító villogó üzemmód.
bekapcsoláskor az utolsó üzemmód jelentkezik
120 g tömeg akkuval
11 x 3 x 4 cm külső méret

cateyevolt300 03

A lámpa FlexTight™ rögzítőbilincse igen praktikus

Első körben vessünk egy pillantást a lámpa rögzítésére, ami keresztségben a FlexTight™ rögzítőrendszer nevet kapta. Ezt egy igen jó és stabil megoldásnak találtam, mivel egyszerűen kezelhető, nincsen rajta semmi extra pöcök, ami könnyen letörhető lenne. Szerettük benne a jól variálható felszerelési lehetőséget. Csak hogy egy példát említsek: a kormánytáska ugye a legtöbb esetben blokkolja a lámpa kormányra szerelhetőségét, és különböző házi barkács módszerekkel lehet olyan adaptert gyártani, amire a lámpát szerelve tudjuk azt használni.

Nos, ennél ilyenre nincs szükség. Elég a markolatra felszerelni és már mehetünk is tovább az éjszakába.

cateyevolt300 04

Kormánytáska és lámpa barkács konzol nélkül.

A lámpa két akkumulátorral (3.7 V - 2200m Ah Li-Ion) kapható. Ami igen jó mivel, mindig tuti akkor merül le amikor kellene, és így egy másodperc alatt működőképessé lehet tenni a szerkezetet. Az aksit, mint egy izzót a foglalatból ki kell csavarni és mehet bele a másik (remélhetőleg feltöltött).

A mellékelt gyorstöltővel méréseim szerint 3 óra alatt tölthető fel a a lámpa. Az alacsony töltöttségi szintet a nyomógomb pirossá válása jelzi. Kipróbáltam, hogy ha a gyorstöltővel egy fél órát töltjük, -ez talán egy életszerű idő elindulás előtt- akkor az akkumulátor felveszi a teljes töltöttségének az egyharmadát.

cateyevolt300 05

A lámpa és az akkumulátor

A lámpa teste egy elegáns szürke színű fém ház, amely a szerkezet hosszú élettartalmát garantálja. (Sajnos a fém testre nyomott feliratokra ez nem igaz, mivel a közel féléves folyamatos hordozgatás eléggé elkoptatta azt. Tény, ez a működését nem zavarja.) Ebben kapott helyet egy 300 lm teljesítményű fehér led. Az akku ha nincs nálunk a gyors töltő, egy micro usb kábellel az össze szerelt lámpával is tölthető.

A lámpa fontos alkatrésze a lencse, amely egy „Opticube” lencse, ez emeli ki a lámpát a kínai tömeg termékek közül. A fényt nagy részét eléd koncentrálja (ez az amit a gagyi is tud), de egy jó részét szétteríti, úgy hogy a felfelé és az úttest baloldalára történő szóródást korlátozza (ez az, amit a gagyi nem). Így gyakorlatilag az egész úttestet látod, nem érzed azt, hogy egy szűk (fény) csőben haladsz, és a szemből jövőt sem vakítod el.

cateyevolt300 06

Legerősebb üzemmód. Segítőm bő 100 m-re van. A felvétel egy sötét völgy katlanban készült. Itt látszik, hogy a lámpa elegendő fényt ad terepezéshez is.

cateyevolt300 08

Közepes erősségű folyamatos fény. Aszfaltos éjszakai tekeréshez kiváló, kb. 8 órán át ontja a fényt

cateyevolt300 07

Energiatakarékos folyamatos fény. Kb. 18 órán át bírja egy akkumulátor.

A CatEye Volt 300 öt üzemmódban képes fényt kibocsájtani. Két villogót és három eltérő erősségű folyamatos fényű világítást tud.

A legerősebb fény mellett a lámpa 3 órán át volt képes világítani. (Lemértem!) Közúton gyakorlatilag fölösleges használni, viszont erdőben akár egynyomos úton is tökéletes koordinációt biztosít. Ehhez opciókén beszerezhető egy adapter, amivel a sisakra is rögzíthető. Az alacsonyabb intenzitású fény tökéletes aszfalt utas éjszakai kerékpározáshoz, ráadásul kb. 8 órás üzemidőre számíthatunk. A legkisebb folyamatos fény mellett, az éjszakai tekerés már nem volt olyan kényelmes, de cserébe 18 órán át működő képes maradt. (Abszolút hozta a gyári adatokat.)

cateyevolt300 09

És ilyen szemből. Ha megfigyeled, fölfelé és a szemből jövők felőli oldalra (bal) kevesebb fényt enged.

A két villogó mód közül az egyszerűbb, a legalacsonyabb intenzitású folyamatos fényt használja fel. Így 60 üzemórát képes működni. Érdekességként megemlítem, hogy ezt az üzemmódot csak a kapcsoló gyors kétszer egymás utáni megnyomásával lehet elérni. Ha elkapcsoljuk róla, akkor szintén a kétszeri megnyomással tudjuk újra előcsalni.

Az úgynevezett Hyper Constant mód a legerősebb, 300 lm erősségű fény villogtatja. Na ez brutális. Szürkületben is igen figyelem felkeltő. Gyalog és kerékpárúton az előttem sétáló gyalogosok megfordultak, hogy megnézzék mi villog mögöttük. Koromsötét éjszakában szerintem a vakok is látják a villogását. Sőt a kerékpáros számára is zavaró ha gyenge a közvilágítás.

Az üzemmódok között a bekapcsológomb egyszeri megnyomásával lehet váltani. A váltás a gomb megnyomása után kb 1 mp múlva történik meg. Addig az előző program fut.

Javasolt fogyasztói ára: 24 990 Ft

Kattints a képre a galéria megnyitásához!

Hogy miért is jó éjszaka bringázni? A galéria képei elárulják. Megszépülnek a települések, illetve sok olyan érdekes dolgot látsz, ami mellett nappal elmennél.

Összefoglalva

Egy profi lámpát kapunk 25 000 Ft -ért, ráadásul plusz egy akkumulátorral. Igen, tudom most sokan megjegyzik, hogy Kínából a töredékéért rendelnek erősebb fénnyel lámpát. Viszont a lámpa használhatóságát nem csak a fényereje határozza meg, hanem a lencse csiszolata, üzemórák száma, felszerelési lehetőségek. (Esetleg így zárójelben megjegyezve: hogy mennyire zavaró/elvakító a többi közlekedőnek.) Nem tetszett benne hogy a szimpla villogó módot csak a dupla kattintás hozza elő. Ha nem keresem az 5 üzemmódot lehet, hogy sosem találom meg.

Tetszés index 4/5

A Tetszés index a bringalap.hu tesztelőinek abszolút, előítéletektől nem mentes, szubjektív véleményét mutatja.

Viszont fontos: viszonyítani mindig az azonos minőségi kategóriájú termékekhez viszonyítunk! Tehát nem húzzuk le a Trabantot, mert a Ferrari jobb.

5/5 a tesztelő kedvence, a tesztelt termékek közül a legjobb. Egy termék esetén az imádat felső foka!
4/5 megvenném
3/5 jól használható
2/5 (szódával) elmegy, használható
1/5 nem tetszett