Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

A hónap megyéje: Hajdú-Bihar vármegye
  Hajdú-Bihar megyei kerékpártúra ajánló.
Ahonnan a budapesti tüzijáték is látszik...
  Meglátogattuk a szlovákiai Magasmajtényt a legmagyarabb tót falut.
Csalomjai pusztatemplom kerékpártúra
  Egy kellemes, fél napos kerékpártúra az Ipoly völgyében.
Shimano Cues tartós teszt 2. rész
  Tapasztalataim 2500 km után.
Hármas határ kerékpártúra
  3 ország, 11 kastély, 3 túra nap.
prev
next

 itt az uj ultegra szett 2021 01

2021-ben az Ultegra is megújul a Dura Ace mellett.

Mint korábban beszámoltunk róla, megújult az országúti kerékpárok csúcs szettje, a Dura Ace. Nem kisebb értékű a Shimano azon bejelentése, hogy ezzel párhuzamosan a költség hatékonyabb Ultegra is megújul. Az új R8100 széria szintén vezetéknélküli Di2 váltó rendszerrel 12 fokozatú hátsóváltóval valamint belső nélküli, carbon kerekeket kapott. Az előző cikkünk tematikája alapján nézzük meg mi is történt ebben az alkatrészcsaládban.

 itt az uj ultegra szett 2021 01

A váltó rendszer

Az Ultegra megkapta a nagyobb tesó összes fejlesztését, így a vezeték nélküli összeköttetést a váltók és a váltókarok között, az ugyanolyan gyors váltást, az akkumulátorok azonos üzemidejét, a rendszer hátsóváltóba épített akkumulátor töltő pontját, a ledes kijelzést.

itt az uj ultegra szett 2021 08

Amiben különbözik a rendszer a DURA-ACE-től, az a felhasznált anyagokban lehet, hiszen míg a nagy tesó váltóinak súlya 96 g, illetve 215 g, addig az ULTEGRA R8100 esetében 116 g és 262 g súlyúak. Ez 67 g különbséget eredményez az előbbi javára.

​ Kezelőszervek

Itt is megtörtént az ergonómiai változás. Az újjá tervezett fékváltókarok befelé dőlnek, ami jobban kedvez a kerékpáron elfoglalt modern pozíciónak. A váltókarok érintéssel le- és felfelé váltó gombjait ennél a szettnél is könnyebb megkülönböztetni egymástól.

itt az uj ultegra szett 2021 09

Ha már a fékváltókaroknál járunk, akkor megemlítem, hogy a felépítésben lévő kisebb eltérések 32 g súlykülönbséget jelentenek a DURA ACE ST-R9270 váltókarok (350 g) hoz képest.

A hajtásrendszer

Az Ultegra új hajtóművei két kiosztással (50/34 és 52/36), wattmérővel vagy wattmérő nélkül több hajtókar hosszal jelent meg. A teljesítménymérős verziók a nagy tesóhoz hasonlóan Bluetooth és ANT+ technológiát használnak az adatok átvitelére. Az ULTEGRA teljesítménymérő hajtóművek 769 g súlyúak, így csak 21 g-mal nehezebbek, mint a 748 g súlyú DURA-ACE.

itt az uj ultegra szett 2021 07

Az új HYPERGLIDE+ lánckeréksornál két változat lesz, a 11-30-as és a 11-34-es verzió, tehát maradt a 11-es mint legkisebb lánckerék. A lánckeréksorok rámpás profiljainak köszönhetően a Shimano adatai szerint könnyebben (és halkabban) lehet váltani terhelés alatt lefelé és felfelé is. Az új lánckeréksor kompatibilis a korábbi Ultegra 11 fokozatú agyakkal.

A lánc, az MTB világában már bevált XT (M8100) szettben használt lett.

A fékrendszer

Gyakorlatilag ugyanaz itt is elmondható, mint az új Dura Ace-nél:

A tárcsafék fronton megkapta a SERVO WAVE technológiát, mellyel 10%-kal megnőtt a tárcsák és a betétek közötti távolság, valamint jobb lett a fékerő adagolhatósága. A szettben szintén továbbra is elérhető a hagyományos patkófék.

itt az uj ultegra szett 2021 06

Az új ULTEGRA fékek súlya 282 g páronként, ezzel szemben a DURA-ACE 229 g.

A kerekek

A Shimano most alkalmazta először a belső nélküli teljes karbon tárcsafék-kerék felállást ULTEGRA szinten. 36 / 50 / és 60 mm-es felnimagassággal készülnek az új belső nélküli kerekek. Amelyek természetesen súlyban kicsit nehezebbek a Dura Ace család kerekeinél.

itt az uj ultegra szett 2021 05

A termékek várhatóan 2021 októberétől lesznek elérhetőek a boltokban.