PA060028Horrorba fulladt a kerékpártúra. Szellő Pisti tuti így kezdené...

Mint korábban hírt adtunk róla három napig A West Balaton Kft. vendégeiként Keszthely környékét bejártuk október elején bringával. Első nap a Balaton körre mutattak nekünk egy alternatívát, amely igen látványos élményekkel teli útvonal lehet bárki számára.

Az útvonal:

• Túra hossza: 67 km
  • Nehézsége: közepes
  • Terep: Síkvidék
  • Szintemelkedés:  331 m

JavaScript must be enabled in order for you to use Google Maps.
However, it seems JavaScript is either disabled or not supported by your browser.
To view Google Maps, enable JavaScript by changing your browser options, and then try again.

Keszthelyről indulva Fenékpuszta felé haladva kerültük meg a Balatont. Kellemesen meleg őszi idő volt, igazi vénasszonyok nyara. Ezen a részen érdemes megnézni a madárgyűrűző állomást, a római romokat.

Átérve a déli partra a Zala torkolata megint elvarázsolt. Ez az egyik legszebb része ennek az oldalnak.

PA060010

Kerüljük a Balatont!

A szezon vége erősen érződik: a települések kihaltak, büfék alig vannak nyitva. Mindenhol csend és nyugalom. Egy ekkorra időzített balatoni tekerés nagyon kikapcsoló tud lenni.

PA060012

A szezon vége nehéz helyzetbe hozhatja a kerékpárost, szinte minden zárva.

Fonyódon a kikötőbe érve örömmel tapasztaltuk, hogy a hajó indulásáig van még egy 20 perc. Jó páran a fonyódi kilátó felé vettük az utunkat és az idővel versenyezve, próbáltunk elérni oda. Sajnos meghódítani nem sikerült az idő nyert. Így egy szakadék szélén gyönyörködtünk a kilátásban.

A hajó Fonyódról Badacsonytomajra vitt át. A kellemes félórás hajókázás nagy változatosság volt a délipart unalmas összenőtt településeivel szemben. A hajón tartott előadás sok érdekes dologról lebbentette fel a fátylat. Tudtátok például, hogy ebben a körzetben lehet vízi-taxit rendelni?

PA060030

Hajón vannak a biciklik

Tomajon egy kellemes ebéd alapozó után a Római úton egy kis csavarral követtük tovább a Balatoni Bringakörút nyomvonalát. A csavar nem volt más, mint a Badacsony meghódítása a lépcsőkig, ahol a kilátás igen pazar lehet tiszta időben. Sajnos most nem volt az.

Következő állomásunk Szigliget volt. Itt az Eszterházy pincénél álltunk meg, ahol már vártak minket a vacsorával.

PA060050

Pincemúzeum

Megérkezésünkkor tanakodtunk és úgy döntöttünk, hogy a Szigliget várát, majd evés után keressük föl. Erre azonban nem került sor,mivel a pincelátogatás alatt elromlott az idő. Viharos szél esőt hozott, az ég elsötétült igazi balatoni vihar kerekedett.

Az idő csitultával kisebb nagyobb csapatokban elindultunk Keszthelyre. Hamarosan teljesen besötétedett, és az amúgy is hiányosan táblázott bringautat követve kisebb-nagyobb letévelyedéssel érkeztünk megy Keszthelyre. Ennyit a horror útról röviden.

Kicsit bővebben:

A csapat bepánikolt. Feri az egyik túravezető az erősebb kerékpárosokkal nagyobb tempóban elindult. Annak ellenére, hogy világosan közölte a többiekkel, hogy várják meg Lacit a másik vezetőt, miután mi elmentünk a többiek is szétszakadva nekiindultak a viharos szélben egyre sötétedő útnak, olyan kerékpárokkal, amelyeken csak villogó volt.

Az eső közben ismét rákezdett, szinte vízszintesen esett. A sötét eget villámok cikázása világította meg. A hőmérséklet nagyot esett.

Az első csapat megfeszített tempót diktált, amelyet egyik társunk nem bírt tartani. Egyre jobban elmaradt. Szóltam a többieknek, hogy bevárom, ismerem az utat, majd megyek az ő tempójában.

Út ismeretem mint kiderült inkább nappalra szólt, mert a hiányos táblázás miatt többször letértünk az útról. Legnagyobb para egy nyárfás volt, ahol a fák a szélben erősen hajladoztak. Ez viszont a „B” csapat szállingózó embereinek egy kis reményt nyújtott, mivel beértek minket, így biztonságban vezettem őket a szállodáig. Túléltük!

További fotók a túráról ITT!