Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Jajj KULLANCS!!! Mit csináljak?
A kullancs talán a legközismertebb "rovarok" egyike, amelyet tévhitek öveznek.
Gravel túra a Velencei tó körül.
  Egy szuper 70 km-es karika a térségben.
Képriport a Budai-hegység MTB kerékpáros körtúráról
  Egy vagány útvonalon fedeztem fel a Buda környéki hegyeket.
Kerékpárlánc waxolása 3. rész
  Hogyan kell bánni a waxolt lánccal.
Képriport a Naprendszer túráról
  Avagy a sülysápi karika.
prev
next

 buban szekesfehervartol a balatonig 01

Az előző cikkben beszámoltunk nektek a BuBa Velencei-tóig elkészült nyomvonaláról.

A BuBán Székesfehérvárig
A kerékpárút egyébként jó minőségű, kellően széles és tökéletesen sima. Jól gurul rajta az országúti bringa vékonyka kereke is. Fantasztikus élmény az út elején tekerve az ott található nyugalmat megélni, miközben a mellettünk haladó gyorsforgalmi utak őrületét látjuk. Egy alternatív világ részei vagyunk és kívülállóként tekinthetünk arra, ami a közutakon történik. Tovább olvasom!

buban szekesfehervarig 07

Most, miután átadták a Székesfehérvártól Balatonakarattyáig vezető szakaszt, nézzük tovább az útvonalat.

Utunk a BuBa hivatalosan még át nem adott részén

A Velencei-tó partján jobbra fordulva a tavat megkerülő bringás úton haladunk Pákozdig. A Katonai emlékparkig vezető út még használható minőségű, de az előzőekhez képest lényegesen rosszabb minőségű. Ami nem is csoda, hiszen egy ezeréves alacsony forgalmú közút, amely Tóparti út néven fut a térképeken.

A Katonai emlékparktól viszont frissen felújított úton haladhatunk tovább Pákozd határáig, majd onnan egy széles, de jobb napokat is megélt kerékpárúton érkezünk meg Székesfehérvárra.

buban szekesfehervartol a balatonig 02

A régi és az új kerékpárút találkozása Székesfehérvárnál

Innen viszont visszacsöppenünk a magyar valóságba. A pofon hatalmas, főleg, az eddig megélt 70 km után. Az átvezető út, nem mondom, példásan végig van táblázva, egy kis figyelmességgel minden elektronikai kütyü nélkül át lehet jutni a városon. Ezzel minden pozitív tulajdonságát elmondtam.

A Székesfehérváron átvezető útszakasz rossz minőségű, gyalog és kerékpárútnak csúfolt járdákon vezet. A városból semmi érdekeset nem lát az egyszeri turista. Semmi sem ösztönzi megállásra, pénzköltésre, vagy arra, hogy a későbbiek folyamán visszatérjen a városba, akár egy baráti társasággal egy, vagy több éjszakára. Ez a kerékpárral ajánlott útvonal semmit nem ad a városból. Turisztikai szempontból, ha osztályoznám még egyest sem adnék rá! (Ha valakit felizgat a dolog, a foci stadion mellett elhalad.) Szóval kedves városfejlesztők kritikán aluli amit ebből a szempontból eme városban végeztetek! (És most diplomatikus voltam.)

buban szekesfehervartol a balatonig 03

A Székesfehérváron át vezető szakasz nem éppen a kellemes

Itt jegyezném meg, hogy 2022-ben nem került átadásra a Velencei-tó és a Székesfehérváron átvezető kerékpáros útvonal. A hivatalos kommunikáció szerint itt a fejlesztések tovább folynak. Ezt a szakaszt csak azért minősítettük, mivel létezik és jelenleg ezen keresztül kapcsolódik össze az átadott két BuBa szakasz. Reméljük Fehérváron turisztikai szempontból értelmesebb új útvonal fog nyílni, amelyen élmény lesz a bringázás.

A székesfehérvári sokk után tovább a Balatonig

Székesfehérvár széléről indul az Idén átadott BuBa második szakasza. Innen egy jó minőségű, széles kerékpárúton haladtunk Kőszárhegyig. A településen áthaladó 7-es út két szélén húztak egy-egy sárga csíkot a bringások számára. Illetve a település után egy a 7-essel párhuzamos, régi, repedezett felületű úton tekerhetünk egészen Polgárdiig.

buban szekesfehervartol a balatonig 04

 A 7-es út mellett új kerékpárúton.

 buban szekesfehervartol a balatonig 05

A 7-es főút mellett. Én erre szerintem soha többet!

 buban szekesfehervartol a balatonig 06

Ez a rész, Füle után tetszett

Polgárdin elhagyjuk a hetes vonalát és a településen gyakorlatilag a kertek alatt tudunk áthaladni semmitmondó, unalmas aszfaltos utcácskákon. A település határától ismét kerékpárúton haladhatunk, gyakorlatilag Balatonakarattyáig, kivéve a közbülső településeken, ahol azok aszfaltos útjait vehetjük igénybe.


  • Túra hossza: 27 km
  • Túra nehézsége: Könnyű
  • Túra terepe: Síkvidék
  • Szint: +243 m,-197 m
  • Átlagos meredekség: 1.9 %

Összességében számomra ez a szakasz nagy csalódás volt, a Törökbálint – Velence szakaszhoz képest. Tájképileg Polgárdi után éreztem azt, hogy szép tájakon haladunk. Előtte a 7-es út mellett vezet utunk, amely így a balatoni szezon után is zajos, forgalmas és természetesen büdös volt. El sem tudom képzelni milyen lesz ez a nyári napokban, pláne, ha az M7-esen baleset lesz és a forgalom lejön erre az útra.

Valószínűleg utoljára jártam ezen a részen. Ha minőségi túrázásra vágysz, akkor javaslom, hogy Székesfehérváron áthaladva az Úrhidai úton hagyd el a várost és Sárszentmihály felé menj tovább. Nádasdladány optimális távolságra van egy következő pihenőhöz, amit meg is tehetsz A Nádasdy kastély parkjában. Megtekintve a gyönyörű kastélyt. Ez van olyan turisztikai attrakció, mint áttekerni a Viadukton Biatorbágy közepén. Innen Berhida, Papkeszi érintésével juthatsz el a Balatonhoz Balatonkenese, vagy Balatonfűzfő végponttal.

Kapcsolódó cikkek

A BuBán Székesfehérvárig

Budapest Balaton (BuBa) kerékpáros útvonal (letölthető gpx-el)