becs pozsony budapest kerekpartura 03 00

Utunk Budapestig

Kényelmes tekerés Zebegényig

Elbeszélésünket a múltkor ott hagytuk abba, hogy Ipolydamásdnál az új Ipoly hídon átkelve átléptük az országhatárt. Innen egy csodálatosan szép, nem rég épített kerékpárút vezet Szobig. A révnél egy jó órácskát pihentünk. Az idő kellemesen meleg volt, a szállásunk a következő településen és még alig múlt három óra.

becs pozsony budapest kerekpartura 03 02

Utunk a határtól Szobig

Ültünk a Duna parton, néztük a vizet, többen fagyira éheztek és képesek voltak kivárni a kígyózó sort. Végül elindultunk, hogy elfoglaljuk a zebegényi szállásunkat. Fura érzés volt itt aludni, gyakorlatilag egy karnyújtásnyira az otthonunktól. Tény, még 60 km lett volna hátra, de a lábunkban már volt vagy 70 km. A lányoknak már nem biztos, hogy öröm bringázás lett volna.

Miután a szállásunkon felfrissültünk, elsétáltunk a kinézett étteremhez. Ez a kerékpár út mellett van. Jöttünkkor épp előtte bringáztunk el. Akkor kifaggattuk őket, hogy állnak étellel így május elsején. Szerencsénkre a válasz megnyugtató volt: -Van minden, gyertek nyugodtam.

becs pozsony budapest kerekpartura 03 03

Vacsora

A csapat hamburgerezett, csak én kívántam gyros tálat. Azt kell mondanom, hogy a hamburgerezők választottak jól. Nem volt rossz az a gyros, inkább olyan átlagos. Nem úgy, mint a hambik. Vacsi után még sétáltunk egyet. Felmásztunk a kilátóhoz, majd nyugovóra tértünk.

4. nap – véget ér a túra kinek itt és kinek ott

Ma is sikerült korán kelnem. Még a többiek aludtak, nyakamba vettem a települést és csináltam néhány fotót. Remélem kedvet kaptok tőle egy zebegényi kiránduláshoz.

becs pozsony budapest kerekpartura 03 04

Reggeli séta

A mai nap kerékpártúránk utolsó napja volt. Gyakorlatilag ez egy nagyon-nagyon laza levezető nap volt az előző napok után. A szállásunkat elhagyva a Dunakanyar kerékpárútja várt minket. Zebegény határában lencsevégre kaptam a rejtőzködő Dőry kastélyt. Kismaros határában most végre volt időm és lehetőségem az itt rejtőző római őrtornyot közelebbről megszemlélni. Igazából most már nem is nagyon rejtőzködött, mivel kapott egy modern installációt, amiről nem tudtam eldönteni, hogy tetszik-e, vagy sem.

becs pozsony budapest kerekpartura 03 05

Zebegénytől Kismarosig

Vác előtt letértünk a kerékpárútról és felkaptattunk a néhány száz méterre található Panoráma kilátóhoz. Szerintem érdemes kerülni egy kicsit. (Ezt a letérőt jelzik.)

becs pozsony budapest kerekpartura 03 06

A Panoráma kilátó pont

Tovább gurulva Vácon találtuk magunkat. A város csodás, mindenképp megér egy nézelődést. Annak, aki még nem járt ott a csodás program garantált! Ráadásul a Duna - parthoz közel található a főtere és a méltán híres (és egyben hatalmas) székesegyháza.

becs pozsony budapest kerekpartura 03 07

Vácon

Vác után egy gyönyörű ártéri erdő örvendezteti meg az erre járókat. Kerékpár túránk lassan véget ért. Gödön ketten, majd Dunakeszin még ketten búcsúztak el. Végül a feleségemmel kettesben csorogtunk be Budapestre, ahol ez a szép négynapos kaland véget ért.