Kérjük támogasd azzal az oldalt, hogy a reklámblokkolókat kikapcsolod. Köszönjük!

Képriport a Naprendszer túráról
  Avagy a sülysápi karika.
 Kerékpárlánc waxolása 2. rész
  A waxolás folyamata, és amiket kipróbáltunk
A hónap megyéje: Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegye
  Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei kerékpártúra ajánló.
Bringás filmek
Évek óta gyűjtögetjük a kerékpáros filmeket itt a legfrissebb lista.
prev
next

tanitas-450x300Megismerkednél ezzel az új közlekedési móddal? Összeszedtük Neked a legfontosabbakat, amit tudni kell róla!

A rövid válasz a címben feltett kérdésre: nem. Nem kell különleges képesség ahhoz, hogy felülj rá. Ha elmélyednél a műszaki részletekben, akkor olvasd el ezt, de nem hiszem, hogy a legtöbb embert érdekli, hogy mitől működik; egyszerűen csak az a fontos, hogy jól tegye a dolgát.

A hagyományos és az elektromos rásegítésű kerékpárok közötti legnagyobb különbség a sebesség és a gyorsulás. A villanybringák – különösen az olcsóbb, sebesség-szenzorral felszerelt verziók esetében számítani lehet arra, hogy a bringa egyszer csak meglódul alattad. Nem kell félni ettől; ez inkább mosolyt csal az ember arcára, minthogy ijesztő legyen, de néha, például első kerék hajtásnál, szűk kanyarban, nem árt óvatosnak lenni. A nagyobb sebesség miatt mindenkinek melegen ajánlom, hogy vegyen fel sisakot, mert ezzel a géppel az eddig megszokotthoz képest kétszeres sebességgel fogunk közlekedni!

n_sisakban

Mindig viseljünk sisakot! Főleg, ha ilyen jól áll...

Tapasztaljuk ki a váltó és a fékek működését. Az elektromos rásegítéses bringa nehezebb és gyorsabb, mint a hagyományos társa, és ezt figyelembe kell vennünk a vezetés közben. Egy tipp a sebességszenzoros kivitelhez: válasszuk a megfelelő sebességi fokozatot a bringán, hogy a motor rendesen segítsen a hajtásban. Egy kis technika: a sebességszenzoros hajtásnál a pedál és a hátsó kerék fordulatszámát méri a rendszer, és ebből próbálja kitalálni, hogy mekkora erőt adjon az elektromotorra. Elképzelhető, hogy olyan sebességi fokozatba sikerül váltanunk a bringát, hogy a rendszer nem érzékeli, hogy szükségünk van a rásegítésre. Ilyenkor egyet vagy kettő vissza kell váltani, és már surrog is a motor... Persze ez a probléma a drágább, nyomaték-szenzoros gépeknél nem fordulhat elő.

Sokan félnek attól, hogy bonyolult a bringák kezelése... Túl sok a gomb, meg a kar a kormányon, meg észrevétlenül fogy ki az akksiból az erő és akkor majd jól ottmaradunk az út szélén, és a nehéz bringával kell majd hazatekerni. Őket szeretném megnyugtatni, hogy a pedelec működtetése gyerekjáték. Csak be kell kapcsolni a rendszert és onnan már automatikusan teszi a dolgát, nem kell menet közben semmit húzkodni vagy nyomkodni... Minél gyorsabban/erősebben tekerünk, annál jobban segít az elektromotor és ezzel természetes módon egészíti ki az izomerőnket. Még a legolcsóbb verziók kijelzőjén és jól követhető az akkumulátor töltöttségi állapota, így nem érhet minket meglepetés.

agogs_uphill_2-449x300

Kijelző a legfontosabb adatokkal

És még egy tipp. Mivel gyorsabbak vagyunk, mint amit a többi közlekedő elvár egy bringástól, mindig legyünk jól láthatóak! Nem gáz, ha fényvisszaverő mellény van rajtunk, ha ezzel fel tudjuk magunkra hívni a környezet figyelmét, és így elkerüljük a balesetet!

lmpa-199x300

Ez talán túlzás... 

Mindenkinek azt ajánlom, hogy üljön fel egy elektromos bringára és elzárt területen próbálja azt ki. A villanybringák népszerűsítésének érdekében március elején kint leszünk a Bringaexpo tesztpályáján, ahol terveink szerint nyolc elektromos biciklit lehet majd biztonságos körülmények között kipróbálni. Mindenkit várunk sok szeretettel!

Megosztanád tapasztalataidat az elektromos kerékpárokkal kapcsolatban? Várjuk a megjegyzéseid! 

 

A hasonló cikkek a hatszel.hu oldalon olvashatók!